fbpx
סגירה

מה זה ChatGPT? ומה כל הרעש שנהיה ממנו?

?מהו ChatGPT
באופן טבעי, בטח שמעתם על הצ’אטבוט ChatGPT, וכמובן, רבים התעניינו בו ובמה שהוא מסוגל לעשות. רובנו אפילו התנסנו בו בעצמנו. ChatGPT הוא צ’אט בוט של חברת OpenAI שהופיע בשנת 2022 והפך מיד לפופולרי. מדובר בשירות חינמי ואומרים עליו שהוא יכול לעשות כמעט הכל.

ניתן לרכוש גם מנוי חודשי לשירות ולקבל מגוון רחב יותר של אפשרויות.
בעזרת ChatGPT כבר כתבו ספר לילדים וסיכומים לעבודות באוניברסיטה, כותבים קוד ויוצרים בדיחות. הבוט מתקשר בצורה כל כך מציאותית שאפשר להתבלבל, ולחשוב כי מדובר  בצ’אט עם אדם אמיתי. מאחר ונדמה לנו כי האפשרויות של הצ’אט בוט הן אינסופיות, נספר לכם מה הוא ChatGPT וכיצד להשתמש בו.

תוכן עניינים

מי אחראי על הקמת ChatGPT? 

OpenAI, תאגיד שעוסק בחקר בינה מלאכותית, פיתח את ChatGPT. היא החלה כארגון צדקה ב-2015 אך עברה לחברת רווח בשנת 2019. בנובמבר 2022, OpenAI הפכה את ChatGPT לזמין בחינם עבור הציבור הרחב, כחלק מהמחקר של ה-AI. בעוד שגרסת פרימיום מתוחכמת יותר נגישה אם אתם משלמים עליה דמי מנוי חודשיים.

DALL-E, מחולל תמונות AI המשתמש בטכנולוגיה דמוית ChatGPT, נוצר גם על ידי OpenAI.

בפברואר 2023, מספר משתמשי ChatGPT עלה על 100 מיליון אנשים ברחבי העולם וקבע שיא בשימוש בבינה מלאכותית. במרץ 2023, OpenAI הציגה את הדגם החדש של GPT-4. ChatGPT הוצג כדגם מדויק ואתי יותר. כמו כן, הצ’אט בוט החל להגיב לבקשות לא רק בצורת טקסט, אלא גם בתמונות.

?מהו ChatGPT
מערכת ChatGPT

מהו ChatGPT, ומה יש לו להציע?

מודל ה- ChatGPT נועד ליצור טקסט ולענות על שאלות בתרחישי שיחה שונים. המודל מאומן על כמות עצומה של נתונים טקסטואליים, כך שהוא מסוגל ליצור תשובות קוהרנטיות, מנוסחות היטב לשאלות ובקשות רבות המדמות תשובות אנושיות.

ChatGPT שונה מבינות מלאכותיות אחרות ביכולתו לבצע משימות מתחומים שונים. AI יכולה לכתוב קוד תכנות בסיסי, לכתוב סיכומים, לתת עצות ולענות על שאלות מעניינות. בעתיד, OpenAI מתכננת להפוך את ChatGPT לזמין כממשק עבור מתכנתים להטמעת ה-AI באתרים ובפרויקטים שלהם.

לרוב, שאנשים שומעים AI ברחוב הם ישר מקשרים את זה לChatGPT.
ChatGPT היא בעצם טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית היוצרת תגובה בשפה דמוי אנושית עם יכולת שיחה בזמן אמת.

המערכת חוזה תשובות באמצעות מודלים שונים של שפות על בסיס טכנולוגית Generative AI.

אבל ChatGPT זאת לא עוד סתם מערכת AI, דרך אגב היום תוכלו למצוא לא מעט מערכות כאלו יותר מיושנות שיספקו לכם בדיוק את אותו הדבר, אבל שאני מדבר איתכם על ChatGPT אני מתאר לכם דבר אחר לחלוטין, Genreative AI זאת מערכת שלא רק קולטת נתונים, אלא גם יוצרת תוכן בעצמה (קצת מסוכן לא?) ברמת על אנושית.

ChatGPT משמש אותנו כיום ללא מעט תחומים ועיסוקים, יש אפילו אנשים שכבר מרגישים שהם תלויים רק בו והוא הפתרון היחידי עבורם, Chat GPT משמש היום לא מעט חברות לפיתוח ואוטומציה, ניהול משימות, שיחות באמצעות Chatbots.
לא רק זה, היום תמצאו לא מעט סטודנטים שמשתמשים בChatGPT לייצר עבודות גמר שלמות, סיכומים ופתרונות למבחנים וכו׳ וכו׳ וכו׳, בקיצור למערכת הזאתי פשוט אין סוף.

מהן היתרונות של ChatGPT?

  • קלות שימוש ממשק ChatGPT נראה כמו תיבת צ’אט פשוטה. כל מה שצריך לעשות הוא לכתוב את בקשתכם ולחכות שה-AI ייצור את התגובה. האינטראקציה אם ChatGPT נראית כמו דיאלוג. יתרה מכך, ChatGPT מסוגל לזכור את נתיב השיחה בתוך הפעלה בודדת ולהשתמש במידע מהעבר כדי ליצור תשובות חדשות.
  • פונקציונליות גבוהה הבינה המלאכותית מקלה על עשיית עסקים, למידה, יצירה ועוד. היא עוזרת אישית מן המניין שעוזרת שתמיד זמינה.
  • תשובות איכותיות וריאליסטיות ChatGPT מייצר תגובות דומות לתגובות אנושיות ייחודיות. אין לו תסריט, הוא עונה בכל פעם בצורה חדשה – גם אם מעביר את אותו המידע.
  • גישה חופשית בנוסף למנוי בתשלום, OpenAI מאפשר להשתמש בצ’אט בוט בחינם.

מהן החסרונות של ChatGPT וממה צריך להיזהר?

אך למרות שהמערכת נראית לנו כל יכולה, אשר לומדת ומשפרת את עצמה בזמן אמת ובכל רגע נתון, גם ל- ChatGPT ניתן למצוא מספר חסרונות.

החסרון הראשון – ChatGPT יכול ליצור תגובות לא נכונות, שטותיות ואפילו לא אובייקטיביות. זאת בשל העובדה שלצ’אט בוט אין מקור אמת אחד והוא יוצר את הטקסטים שלו אך ורק על בסיס הנתונים הזמינים במסד הנתונים שלו או נתונים שמצא באינטרנט.

החסרון השני – ChatGPT עדיין לא מסוגל לשאול שאלות הבהרה למשתמשים, ולכן הוא לרוב רק מנחש מה נאמר. בגלל זה, הוא עשוי להיות מילולי מדי, לעתים קרובות לחזור על כמה מילים וביטויים, ולספק תשובות לא הולמות.

בנוסף, הפופולריות העצומה של ChatGPT הובילה לעובדה שהצ’אט בוט מאט לעתים קרובות, נותן שגיאה או סגור לחלוטין לתחזוקה למשך מספר ימים. ניתן להפחית את מספר התקלות אם אתם קונים מנוי חודשי.

כמו כן, למרות שה- ChatGPT הוא שירות רב לשוני, הוא עובד באופן הטוב ביותר בשפה האנגלית. המידע יהיה מדויק יותר, והטקסט יותר עקבי ורציף.

שימו לב!

אם אין לChatGPT מידע מדויק עבור השאלה או הבקשה שלכם הוא לא יאמר לכם שהוא לא יודע. אלא הוא ״יחרטט״ אתכם בצורה עדינה ואמינה, לכן חשוב לשים לב לכל פרט ופרט שנרשם!

מהן השימושים כיום במערכת ChatGPT? 

מגוון האפשרויות של ChatGPT הוא די רחב ורק ממשיך לגדול.

בעזרת הבינה המלאכותית אתם יכולים:

  • לכתוב קודהצ’אט בוט לא רק מציע כיצד לבצע פעולה או תהליך, אלא גם מנתח את הקוד, מחפש בו פגמים וגם מתרגם משפת תכנות אחת לאחרת. הוא כבר שימש בהצלחה ליצירת אפליקציות פשוטות עבור מערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד.
  • ליצור תרחישים ChatGPT מכיר את הסרטים הפופולריים ביותר, סדרות, ספרים, משחקי וידאו. בעזרת הצ’אט בוט תוכלו להפיק פרקים חדשים של סיטקומים ישנים.
  • כתיבה והלחנה – בעזרת הבינה המלאכותית ניתן לכתוב פרוזה ולהלחין אותה ולקבל השראת כתיבה.
  • לקבל עצה רפואית (מה שפחות מומלץ) ChatGPT נותן רשימה של טיפים שיזרו לכם להתמודד עם כאבי ראש, פריחות או אלרגיות. לאחר מתן ההמלצות, ChatGPT תמיד מייעץ לפנות לרופא, אך הרופאים מציינים שבינה מלאכותית נותנת עצות מספיק טובות ועשויה להפוך לצ’אט בוט רפואי בעתיד, אולי הרופאים שלנו מתייעצים איתנו ואנחנו לא יודעים :/
  • כתיבה וקידום אורגני – ניתן לכתוב חיבורים ומאמרים בקלות ובמהירות לאתרים שלכם.
  • ליצור שאילתות והנחיות עבור רשתות בינה מלאכותית אחרותהצ’טבוט נותן הנחיות מדויקות עבור Midjourney ורשתות בינה מלאכותית אחרות שמייצרות תמונות.
  • מתכונים ואוכל – ChatGPT יכול גם להציע מתכונים ולהכין רשימת מכולת. ציינו את המטבח המועדף עליכם ואת זמן הבישול – למשל, אם אתם רוצים לסיים את הבישול תוך חצי שעה, ותקבלו את כל המידע מאורגן בטבלאות.
  • תרגום איכותי של טקסט בשפות שונות שימוש נפוץ וכזה שממשיך להשתפר של מערכת ה- AI בשנים האחרונות.
  • ניהול משימות שגרתיות ChatGPT יכול לכתוב לכם מיילים, לנהל את לוח הזמנים שלכם, ליצור רשימות ולתכנן אירועים.

האם ChatGPT תהיה בעתיד מערכת Lifechanger?  

בסך הכל, ל-ChatGPT יש פוטנציאל לשנות את העולם במגוון דרכים, מקידום תקשורת משופרת ועד פתיחת אפיקים חדשים ללימוד ופיתוח בינה מלאכותית. ChatGPT יכול לשפר מאוד את האופן שבו אנו מתקשרים, מקבלים מידע ומבצעים מגוון משימות ופעולות.

עם כניסתו של ChatGPT לחיינו, יש הרבה השערות כי הבינה המלאכותית תחליף מתכנתים, כותבים, קופירייטרים ומומחים אחרים. סביר להניח כי זה לא כך. להיפך, אנשים חיים יוערכו יותר. ככל שהטכנולוגיות הללו מתקדמות ומתרבות, אנו צריכים לצפות להיות עדים להתפתחויות ופריצות דרך משמעותיות עוד יותר בעתיד הקרוב. יהיה מרתק לראות כיצד ChatGPT ישנה את העולם שלנו בשנים הבאות ככל שהטכנולוגיה תתפתח ותתקדם.

מה אני חושב על זה?

הדעה שלי לגבי עניין ״החלפת בני אדם במכונה״ עוד רחוקה מהמציאות, כיום כל תחום ה-AI ו-ChatGPT בפרט, אלו מערכות נלוות שעוזרות לנו להתפתח ממש כמו המחשב שיצא לאור בתחילת שנות ה90.

אז להחליף אותנו? במציאות הנוכחית זה קרה בחלק מן המקומות אבל יקח עוד המון זמן ואני אפילו בספק אם בכולם זה יהיה.

מערכות AI כיום הן כלי עזר שיכול לעזור לנו להתפתחות אישית וכלכלית.

לכן אם יש בכם ספק שתתחלפו יום אחד במכונה, שווה מאוד להרחיב את סל הכלים שאתם מציעים.

מהן העלויות החודשיות למנוי ב ChatGPT? 

לפני ההשקה של מנוי ChatGPT Plus,  OpenAI סברה כי תגבה על שירות הפרימיום לפחות 42$ בחודש. אך נכון לעכשיו, בתשלום חודשי של 20$ בלבד משתמשי ChatGPT ייהנו ממספר יתרונות על פני מי שמשתמשים בשירות החינמי.

מה אני מקבל בתמורה לתשלום עבור מנוי חודשי? 

משתמשי מנוי  ChatGPT Plus ייהנו מהיתרונות הבאים:

  • ChatGPT זמין תמיד, גם בשעות השיא והעומס שיש עליו.
  • זמני תגובה מהירים יותר.
  • גישה מועדפת לשיפורים הקרובים ולתכונות החדשות של הצ’אט בוט.

איך ChatGPT יכול לעזור לי במינוף העסק שלי? 

ChatGPT הוא כלי שיכול לעזור לשפר את יעילות העבודה של כל עסק, ולהפוך מספר משימות שגרתיות לאוטומטיות.

לדוגמה

הוא יכול לייעל את ה-Help Desk ושירותי מכירות, לחסוך מהצוות של החברה את הזמן המושקע באינטראקציה עם הלקוחות. ChatGPT זמין 24/7 כדי לספק ללקוחות מידע רלוונטי, המלצות רלוונטיות ותשובות לשאלות נפוצות בזמן אמת.
לי באופן אישי הוא עוזר בכתיבת קוד לבניית אתרים בוורדפרס.

הודות ליכולת לשמור נתוני משתמש שהושגו קודם לכן, הצ’אט בוט מותאם אישית לתקשורת בין הלקוח למותג. אז ChatGPT משפרת את מהירות ואיכות השירות ללידים וללקוחות, וגם מעלה לא רק את רמת שביעות הרצון של הלקוחות, אלא גם את נאמנותם. אם החברה פועלת בשוק הבינלאומי, אז השימוש ב-ChatGPT מאפשר לעסק לתקשר עם קהל היעד במספר שפות.

לסיכום – האם ChatGPT באמת יעזור לכם? 

כפי שכבר צוין, רבי חוששים כי הצ’אט בוט יחליף מקצועות רבים, ומעוררת בהלה במקביל עם הערצה. אך חשוב לזכור כי עדיין מדובר במערכת שאינה מסוגלת לפתרונות הדורשים יצירתיות – זה חל על מפתחים, מהנדסים, עורכי דין ושאר מקצועות דומים. אפילו כתיבת תוכן דורשת יותר מסתם תיאור קוהרנטי. אולי ChatGPT יחליף את המומחים הזולים ביותר – למשל, אלה שכותבים תיאורי מוצרים רבים. אבל בשל כך, עבודתם של אנשים מוסמכים יותר רק תזכה להערכה רבה יותר.

לסיכום, ניתן לומר ש-ChatGPT יעיל, ואין ספק שלמרות שיש לו כמה יתרונות וחסרונות, מדובר במערכת מהפכנית עבור בני האדם. עם זאת, כולנו חייבים לזכור שאסור לנו להיות תלויים בו. כן, אנחנו יכולים להשתמש בזה כמשאב, אבל אנחנו צריכים גם להאמין ביכולת המחשבה שלנו, באינטליגנציה האנושית ובמוסר העבודה שלנו. לעולם אל תשכחו ששום צ’אט בוט או בינה מלאכותית לא יכולים להשתוות לבינה האנושית.

שאלות ותשובות

מודל ה- ChatGPT נועד ליצור טקסט ולענות על שאלות בתרחישי שיחה שונים. המודל מאומן על כמות עצומה של נתונים טקסטואליים, כך שהוא מסוגל ליצור תשובות קוהרנטיות, מנוסחות היטב לשאלות ובקשות רבות המדמות תשובות אנושיות.

OpenAI, תאגיד שעוסק בחקר בינה מלאכותית, פיתח את ChatGPT. היא החלה כארגון צדקה ב-2015 אך עברה לחברת רווח בשנת 2019. בנובמבר 2022, OpenAI הפכה את ChatGPT לזמין בחינם עבור הציבור הרחב, כחלק מהמחקר של ה-AI.

  1. קלות שימוש ממשק ChatGPT נראה כמו תיבת צ’אט פשוטה.
  2. פונקציונליות גבוהה הבינה המלאכותית מקלה על עשיית עסקים, למידה, יצירה ועוד.
  3. תשובות איכותיות וריאליסטיות ChatGPT מייצר תגובות דומות לתגובות אנושיות ייחודיות.
  4. גישה חופשית בנוסף למנוי בתשלום, OpenAI מאפשר להשתמש בצ’אט בוט בחינם.
  1. ChatGPT יכול ליצור תגובות לא נכונות, שטותיות ואפילו לא אובייקטיביות. זאת בשל העובדה שלצ’אט בוט אין מקור אמת אחד
  2. ChatGPT עדיין לא מסוגל לשאול שאלות הבהרה למשתמשים, ולכן הוא לרוב רק מנחש מה נאמר.
  3. ChatGPT נופל לעיתים קרובות עקב עומסים רבים על השרת.

כן, ChatGPT הוא שירות רב לשוני אבל הוא עובד באופן הטוב ביותר בשפה האנגלית. המידע יהיה מדויק יותר, והטקסט יותר עקבי ורציף.

יוסף טיראן

שמי יוסף טיראן, בן 28 ובעל עסק לשיווק דיגיטלי ובניית אתרים לעסקים עם מעל 3 שנות ניסיון בתחום. נווד דיגיטלי, עובד מטייל בעולם במטרה להגשים את החלומות שלי. התחלתי לכתוב מאמרים בנושאים שונים שאני אוהב בכדי לתת מידע והשראה לאנשים שמתעניינים בתחומי עניין שאני יוצר בתוך האתר שלי. אם יש לכם שאלות בכל אחד מן הנושאים שאני כותב כאן, תרגישו חופשי ליצור איתי קשר ואשמח לעזור בכל נושא!

שתפו:

Great service!!

מקצוען אמיתי, יסודי, אדיב וסבלני! אני שמח שבחרתי בו לבנות לי אתר והתוצאה מעולה! ממליץ בחום 👌🏻

יוסי אלוף ומקצועי ממליץ בחום!! מחירים נוחים לבעלי עסקים מתחילים.

מאמרים ומידע מקצועי
Load WordPress Sites in as fast as 37ms!
אפשר להשאיר
לי הודעה.

או שלחו לי הודעת וואטספ

שווה לעקוב!

האם אהבתם את התוכן שאני משתף?
הרשמו עכשיו לניוזלטר שלי ותהנו מעדכונים שוטפים בדוא״ל שלכם.