fbpx
סגירה

שיווק באינטרנט – איך להטיס את העסק שלכם בדיגיטל?

שיווק באינטרנט
שיווק באינטרנט זוהי דרך שמאפשרת לנו לשווק את העסק או המוצר שלנו בעזרת ערוצי שיווק שונים כמו קידום אתרים, קידום ברשתות החברתיות וכו׳, במאמר הבא אפרט לכם איך וניתן להתחיל לעשות שיווק באינטרנט.

כל פרויקט מסחרי או חברתי ברשת צריך להיות מושמע בדרך כלשהי, לשם כך נעשה שימוש בשיווק באינטרנט במגוון הפלטפורמות המוצעות לנו כיום.
שיווק באינטרנט הינה עבודה שבתכלס משמת אותנו לקידום מוצרים ושירותים על מנת למשוך את תשומת הלב של כמה שיותר משתמשים באינטרנט או בכל רשת חברתית. המשימה העיקרית היא למקסם את זרימת התנועה הממוקדת ולקבל יותר הכנסות מהאתר.

שיווק באינטרנט מספק כלים יעילים ליצירת לידים ובניית תקשורת לאינטראקציה עם הקהל ולמדוד את רמת המעורבות ונאמנות המותג. ערוצי שיווק פופולריים באינטרנט כוללים שיווק באמצעות ניוזלטר, PPC, SEO, בניית אתרים, שיווק ברשתות החברתיות, התראות דחיפה (Push) באתרים ואפליקציות (לרוב תמצאו זאת באפליקציות ואתרי חדשות מובילים) וכו׳ וכו׳ וכו׳.
כיום, שליטה במיומנויות העבודה בשיווק באינטרנט היא חובה לכל יזם/בעל עסק/עצמאי.

תוכן עניינים

שיווק באינטרנט או שיווק דיגיטלי? מה ההבדל?

שיווק דיגיטלי הוא מושג רחב יותר וכולל את כל הכלים שאיתם פועל השיווק באינטרנט. זה לא מפתיע, שכן טכנולוגיות שהן דיגיטליות בטבען קרובות לשתי הגישות לקידום. עם זאת, לשיווק באינטרנט חשובים מדדים של טווח הגעה מקוון, תנועה והמרה באתר האינטרנט של החברה, בעוד שבשיווק הדיגיטלי העיקר הוא זיהוי המשתמש תוך התחשבות במאפייני ההתנהגות שלו על מנת לעצב איתו תרחיש אינטראקציה, כדי להביא אותו בסופו של דבר לרכישה.

ההבדל העיקרי בין שיווק באינטרנט לשיווק דיגיטלי?

ההבדל העיקרי בין השניים הוא ששיווק דיגיטלי מותאם יותר באופן אישי. זה מרמז על הבנה מעמיקה יותר של המשתמשים. כתוצאה מכך, למושג שיווק דיגיטלי יש מבנה מורכב יותר מאשר שיווק באינטרנט, כאשר שיווק באינטרנט מסתמך בעיקר על סטטיסטיקות סיקור, ביקורים ורכישות ושואף למקסם את התוצאה בכל שלב. לשיווק דיגיטלי, בנוסף לאינדיקטורים הללו, חשובות גם תשובות מדוע התרחשה או לא פעולת מטרה כזו או אחרת מצד המשתמש. גישת שיווק דיגיטלי משתמשת בניתוח מעמיק יותר וכתוצאה מכך באסטרטגיה מורכבת הרבה יותר למשיכת לקוחות ושימורם.

מהו פרסום ושיווק באינטרנט?

שיווק באינטרנט הוא מערך של פעילויות שמטרתן הגדלת רווחים, פיתוח והרחבת השוק, הגדלת הפופולריות של המותג ומשיכת קונים ולקוחות לעסקים. השגת היעדים המתוארים מתממשת באמצעות שימוש בכלים מיוחדים, כלומר קידום במנועי חיפוש, פרסום במדיה, מסחר אלקטרוני ואנליטיקה. 

שיווק באינטרנט צמח והתפתח יחד עם הרשת העולמית, הטכנולוגיות המשמשות בה ומגוון משאבי המשתמש. ככל שהאינטרנט הפך פופולרי יותר, כך הוא משך יותר תשומת לב מחברות ומשווקים. כל כלי השיווק באינטרנט המוכרים כיום לא הופיעו מיידית. יש חברות שמעדיפות להתמקד בקידום אתרים, אופטימיזציה של חווית משתמש באתר וקידום בתשלום, אחרות מעדיפות להשתמש בתוכן, בקהילות ברשתות חברתיות ובניוזלטרים במייל ואחרות מעדיפות שילובים אחרים.

ניתן לומר ששיווק באינטרנט מתמקד בעיקר ביצירת נוכחות של פרסום מוצר ברשת ויצירת תנועה לאתר של החברה או המותג. כל ארגון בדרכו שלו הגיע להחלטה לקדם באינטרנט: מישהו מסיבות של תקציב שיווקי צנוע, מישהו בגלל עשיית עסקים באינטרנט, מה שהפך את זה להגיוני להשתמש בפרסום באינטרנט.

שיווק באינטרנט

יתרונות של שיווק עסקים באינטרנט 

בואו נסתכל על היתרונות החשובים ביותר של שיווק באינטרנט:

  • כיסוי גלובלי – שיווק באינטרנט מאפשר למצוא את קהל היעד בערוצים שונים במדינות שונות ולהתאים את טווח ההגעה של הפרסום בהתאם למטרות. לדוגמה, ניתן למקד מודעות בגוגל או בפייסבוק על סמך מיקום המשתמשים, בחירת מדינה, עיר ואפילו אזור.
  • דיוק – בנוסף למיקוד לפי מיקום, אתם יכולים למקד קמפיינים על סמך מין, גיל, הרגלים והתנהגות משתמשים. טכנולוגיות שיווק עוצמתיות באינטרנט עוזרות לכם לפרסם מוצרים לאנשים הנכונים במקום הנכון ובזמן הנכון שבו יש סיכוי גבוה יותר שהם יקנו אותם.
  • רווחיות –  שיווק באינטרנט הוא הרבה יותר זול משיווק מסורתי מכיוון שהוא אינו דורש משאבים פיזיים. הדיוק הגבוה עושה את זה חסכוני בזכות מה שאתם משלמים כדי להגיע לאנשים מתעניינים. במקרה של פרסום מסורתי, אפשר רק לנחש כמה אנשים ימצאו אותו רלוונטי. והנחות והשערות לוקחות הרבה זמן וכסף.
  • חווית משתמש חיובית –  שיווק מקוון עוזר לספק לקהל שלכם חווית קנייה מותאמת אישית. לדוגמה, אתם יכולים לשלוח אימיילים על סמך נתונים שמשתמשים משתפים איתכם. הפרסום בפייסבוק, בתורו, מבוסס על העדפות המשתמש והקבוצות והעמודים שהם אוהבים.
  • אוטומציה –  תהליכים כמו יצירת לידים, טיפוח לידים ושימור לקוחות ניתן להגדיר פעם אחת ואז הם יעבדו באופן עצמאי. לדוגמה, שרשורי דוא”ל אוטומטיים הם דרך מצוינת להוריד את צוותי השיווק והתמיכה. אוטומציה מאפשרת לשלוח את המידע הדרוש ללקוחות בזמן, מה שעוזר להם לעבור את דרכו של הקונה.

שיווק באינטרנט באמצעות קידום אורגני

כיום באמצעות שיווק באינטרנט ניתן להגדיל את המכירות ואת מספר הלקוחות בעזרת קידום אורגני במנועי החיפוש. קידום האתר בגוגל מבוסס על דירוג מנוע החיפוש, והם מתעדכנים ומתרחבים כל הזמן בדרישות חדשות. כדי להשיג תוצאה ולהביא את האתר לטופ, צריך לקחת בחשבון את כל הניואנסים והדרישות של מנועי החיפוש לדירוג אתר בדגש על גוגל. 

כאשר בעזרת יצירת תוכן מעניין, מקורי וכזה שעונה על השאילתות שיכול לשאול המשתמש, תוכלו להשיג זאת בקלות. ברגע שהתוכן שלכם מזוהה כתוכן הכי מקורי שעונה על השאילתה ששואל הלקוח על פי מילות ה-SEO ( מילות מפתח) האתר שלכם מדורג גבוה במנועי החיפוש ומוצג בתוצאות הראשונות. 

ולא סתם הסטטיסטיקה אומרת כי דווקא האתרים שמדורגים במקומות הגבוהים זוכים באמון הלקוחות. באופן זה תוכלו להשיג תנועת לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם באופן אורגני. זו היא הדרך המשתלמת ביותר, מאחר ולא מצריכה הוצאות כספיות על קידום ממומן.

כדי להשיג מטרה זו, ניתן לבצע את שיטות העבודה המומלצות הבאות לקידום אתרים:

  • אופטימיזציה של תוכן למנועי חיפוש, לוודא שהוא קריא ומעניין עבור אנשים.
  • הוספת סרטונים ותמונות.
  • שימוש בכותרות נכונות, בתיאורי מטא ותגי טקסט.
  • להגביר את מהירות טעינת העמוד.
  • לקבל קישורים נכנסים מאתרים הרלוונטיים לכם.

שיווק באינטרנט באמצעות קידום ממומן

שיווק באינטרנט באמצעות קידום ממומן מתבצע בדרך כלל בעזרת דפי נחיתה ומודעות.  דף נחיתה הוא עמוד אינטרנטי שהוכן במיוחד, המקבל תנועה ממוקדת ממנועי חיפוש או ערוצי פרסום. הרעיון של דף כזה הוא שהמבקרים בו אינם מוסחים כלל מההצעה. מודעה הינה מעין באנר פרסומי המציג את כלל השירות והמפרט שלו על דף אחד בשונה מדף נחיתה שמוצג כמו אתר עם יכולות גלילה ועיצוב לפי חווית משתמש.
דף נחיתה יכול לכלול את הפורמטים הבאים:

  • אתר עצמאי או קיים של העסק.
  • דף מותאם כחלק ממשאב או משפך אינטרנט מרובה עמודים.

 

במקרה הראשון, תצטרכו להסתמך רק על תנועה בתשלום. זאת בשל העובדה שכמעט בלתי אפשרי לקדם אתרים בני עמוד אחד לראש התוצאות הטבעיות של מנועי החיפוש. דפי נחיתה משמשים לרוב כחלק מתפקודם של אתרים מסחריים מרובי עמודים.
עם הרעיון השיווקי הזה, התנועה עולה. זה קריטי, כי בסביבה התחרותית של היום, העלות של משיכת ליד אחד יכולה להיות גבוהה מאוד. לכן, רצוי להשקיע משאבים ביצירת עמוד שיניע את המשתמש כמה שיותר לבצע את פעולת היעד.

שיווק באינטרנט באמצעות רשתות חברתיות

קידום ברשתות חברתיות (SMM) פירושו משיכת לקוחות או הגברת עניין במותגים המשתמשים בפלטפורמות חברתיות כערוצי הפצת תוכן. SMM הוא כבר מזמן חלק בלתי נפרד משיווק באינטרנט, כי בזכותו ניתן להשפיע באופן ממוקד על קהל היעד.

מאחר וכל אדם שני משתמש במדיה חברתית, זה פשוט לא חכם לא להשתמש בהזדמנויות אלה, לכן אתם צריכים לבנות אסטרטגיית SMM. עליכם להגדיר את מטרות נוכחות החברה ברשתות החברתיות. כאשר מפתחים אסטרטגיה יש צורך לזהות את קהל היעד שעליו אתם מתכננים להשפיע (מגדר, גיאוגרפיה, גיל, עיסוק וכדומה) ואת הכלים שבעזרתם תיישמו זאת, כמו למשל:

  • יצירת תוכן עבור קהילות.
  • וידאו- וידאו יכול להיות מסוגים שונים: קידום מכירות, חינוכי, ויראלי, חדשות, שידורים חיים, נוצרים על ידי משתמשים.
  • מיקוד גיאוגרפי.
  • פרסום ממוקד.
  • שיתופי פעולה- מערכות לקבלת בונוסים או הנחות עבור אותות חברתיים (לייקים, פוסטים חוזרים, תגובות).
  • מובילי דעה- בין המשפיענים נמנים בלוגרים ידועים ובעלי חשבונות עם מספר רב של חברים. כאן המשימה היא לגרום להם לסקור או להשאיר ביקורת עליכם.
  • ביקורות ודירוגים.

שיווק באינטרנט באמצעות ניוזלטר

ערוץ זה מאפשר לעסק לבנות קשרים חזקים עם משתמשים שנרשמו לקבלת מיילים של מותג. ניתן לבנות רשימת תפוצה על ידי הצבת טפסי הרשמה באתר או בבלוג שלכם. בתמורה לכתובת המייל של המשתמש, הציעו מתנה, תוכן רלוונטי או הנחה.

כדי להפוך את המיילים לרלוונטיים כפי שהמנויים מצפים, אפשר להשתמש במידע שהם חולקים כאשר הם נרשמים ולנתח את התנהגותם באתר וברשימות תפוצה. כשזה מגיע לשיווק בדוא”ל, התמקדות בשביעות רצון הלקוחות היא קריטית לבניית אמון המשתמשים במותג שלכם.

ניוזלטר  “מחמם” משתמשים שכבר גילו עניין במוצר, מעניקים להם מידע שימושי ומעודד אותם לנצל את ההצעה. למרות התפתחותן של צורות אחרות של שיווק באינטרנט, הניוזלטר ממשיך להיות פופולארי. שיווק במייל עובד היום רק עם פועלים בצורה נכונה ומסודרת. ישנן 5 גישות בסיסיות לשליחת מיילים:

  • איסוף מאגר של אנשי קשר מתעניינים. זה כבר לא הגיוני להשתמש בדואר “עיוור”, שכן מכתבים כאלה נתפסים כספאם.
  • על המשתמש לאשר את ההרשמה לניוזלטר ואת פעילות תיבת הדואר שלו. יחד עם זאת, בכל מכתב צריכה להיות הזדמנות פשוטה לסרב לקבל הודעות.
  • הודעה מעוצבת היטב.
  • כוונון עדין של שירות הדיוור האוטומטי.
  • ניתוח סטטיסטיקות הקמפיין (מספר מיילים שנקראו, קליקים, רכישות שהושלמו וכו’).

לסיכום

לסיכום המגמה העיקרית של שיווק מקוון מודרני היא נטישה הדרגתית של קידום אתרים בצורתו הרגילה. מנועי החיפוש הופכים למכונות אינטליגנטיות יותר, ולכן הם מעריכים את התועלת של אתר על סמך מעורבות קהל היעד. הדגש עובר לתוכן שימושי, במיוחד סרטונים. תשומת לב רבה יותר מוקדשת לקידום פרויקטים במובייל, כמו גם שיווק בדוא”ל ו- SMM. 
לשאלות נוספות ניתן ליצור קשר ישירות מהוואטספ

שאלות ותשובות

שיווק באינטרנט הינה עבודה שבתכלס משמת אותנו לקידום מוצרים ושירותים על מנת למשוך את תשומת הלב של כמה שיותר משתמשים באינטרנט או בכל רשת חברתית. המשימה העיקרית היא למקסם את זרימת התנועה הממוקדת ולקבל יותר הכנסות מהאתר.

שיווק דיגיטלי הוא מושג רחב יותר וכולל את כל הכלים שאיתם פועל השיווק באינטרנט.

שיווק באינטרנט מסתמך בעיקר על סטטיסטיקות סיקור, ביקורים ורכישות ושואף למקסם את התוצאה בכל שלב.

 

  • כיסוי גלובלי
  • דיוק
  • רווחיות
  • חווית משתמש חיובית
  • אוטומציה
יוסף טיראן

שמי יוסף טיראן, בן 28 ובעל עסק לשיווק דיגיטלי ובניית אתרים לעסקים עם מעל 3 שנות ניסיון בתחום. נווד דיגיטלי, עובד מטייל בעולם במטרה להגשים את החלומות שלי. התחלתי לכתוב מאמרים בנושאים שונים שאני אוהב בכדי לתת מידע והשראה לאנשים שמתעניינים בתחומי עניין שאני יוצר בתוך האתר שלי. אם יש לכם שאלות בכל אחד מן הנושאים שאני כותב כאן, תרגישו חופשי ליצור איתי קשר ואשמח לעזור בכל נושא!

שתפו:

Very responsive and knowledable. Thank you so much for diong our website!

google
Anna
07/11/2021

אני ממליצה על יוסי כמקצוען אמתי שיודע את העבודה ובן אדם טוב עם לב חם. שיתפתי פעולה עם יוסי מספר פעמים ואני מאוד מרוצה מהתוצאות. מומלץ לכולם!

בחור זהב, שירות אדיב, סבלני והכי חשוב סופר מקצועי!!!

מאמרים ומידע מקצועי
Load WordPress Sites in as fast as 37ms!
אפשר להשאיר
לי הודעה.

או שלחו לי הודעת וואטספ

שווה לעקוב!

האם אהבתם את התוכן שאני משתף?
הרשמו עכשיו לניוזלטר שלי ותהנו מעדכונים שוטפים בדוא״ל שלכם.