fbpx
סגירה

מקצועות לנוודים דיגיטליים – איך אפשר להרוויח ולהנות?

מקצועות לנוודים דיגיטליים
מקצועות לנוודים דיגיטלים זהו מונח שהופיע בחיינו די לאחרונה. נוודים דיגיטליים הם אנשים שמסתובבים ברחבי העולם ועובדים מרחוק. הם עוברים ממקום למקום, מרוויחים כסף מרחוק ויש להם חיים עמוסים מלאי הרפתקאות, טיולים ופגישות מעניינות.

תארו לעצמכם שיש לכם את החופש לבחור את אורח החיים שלכם ואת ההזדמנות להתעורר במדינה אחרת כל כמה חודשים. ככל שהביקוש לעבודה מרחוק גדל, יותר אנשים תוהים כיצד להפוך לנווד דיגיטלי.

תוכן עניינים

באינסטגרם אפשר לראות אנשים מטיילים בעולם ומעלים תמונות של המחשבים הניידים שלהם מול מי התכלת של האיים הקריביים. אולי אפילו שמעתם שמדינות מסוימות מציגות ויזות דיגיטליות לנוודים כדי למשוך עובדים מרוחקים.

השינוי באוריינטציה מאורח חיים סטטי לתרבות של נוודים דיגיטליים הופך לבולט יותר מדי שנה. הצעירים של היום כבר לא קונים דירות ומכוניות – הם מעדיפים חופש מהתקשרות ורכושנות. ואכן, למה לגור כל החיים בדירה קטנה כשאפשר להתעורר כל שבוע בעיר חדשה?

נוודים דיגיטליים מתפרנסים בעזרת טכנולוגיות IT. הם יכולים להיות מפתחים, מעצבים, קופירייטרים, משווקים, צלמים או עורכי וידאו, עורכי סאונד, בלוגרים או מייסדי סטארט-אפ. אבל כדי להצטרף לשורות הנוודים הדיגיטליים, רק הרצון לא מספיק. אתם בהחלט צריכים ידע באנגלית, מחשב נייד חזק והרגלי משמעת מצוינים.

האם אתם מתאימים לאורח החיים של נווד דיגיטלי?

כמה קשה לעבוד על מחשב נייד בזמן נסיעה לארץ רחוקה עם מזג אוויר יפה ונוף עוצר נשימה?
קשה יותר ממה שרוב האנשים חושבים!
לפני היציאה למסע, עליכם לקבוע אם אתם רוצים להיות נווד דיגיטלי ואם זה מתאים למטרות ולתחומי העניין שלכם. חיוני להכיר בכך שנוודות דיגיטלית תיצור בעיות כמו אי נוחות, בדידות והיותכם מחוץ לאזור הנוחות שלכם. אלו רק אתגרים לטווח קצר ואם אתם באמת רוצים לחיות כנוודים דיגיטליים, תתגברו עליהם ותאהבו את אורח החיים שלכם אפילו יותר. אבל לפני שאתם עושים את הצעד המשמעותי הזה בחיים אתם צריכים לוודא שיש לכם אפשרות להתפרנס בכבוד גם תוך כדי תנועה.

מקצועות לנוודים דיגיטליים

איך נוודים דיגיטליים מרוויחים כסף?

אז, החלטתם לנסות לנהל אורח חיים של נווד דיגיטלי. אבל הרבה לפני שאתם מתפטרים מהעבודה וקונים כרטיס טיסה, אתם צריכים להבין איך לעשות כסף באינטרנט.
למרבה המזל, ישנן אפשרויות רבות, והמספר הולך וגדל מדי שנה – חברות מצמצמות כוח אדם ומזמינות עובדים מרוחקים כדי להוזיל את עלות השכרת המשרדים.
המגיפה העולמית רק האיצה את התהליכים הללו.
אתם יכולים לעבוד מרחוק עבור חברות או להפוך ליזמים ולהקים עסק מקוון משלכם.

להלן דוגמאות למקצועות לנוודים דיגיטליים שיכולים להתאים לכל אחד ואחת ממכם:

  • בלוגר
  • יוטיובר
  • שירות לקוחות
  • שירותי ייעוץ
  • ראיית חשבון
  • שיווק דיגיטלי
  • קופירייטר
  • מעצב גרפי
  • מעצב UX/UI
  • מכירות טלפוניות
  • עובד בסוכנות קידום אתרים
  • עוזר וירטואלי
  • מפתח תוכנה
  • מפתח אתרים
  • מוכר באמזון
  • יוצר קורסים מקוונים
  • מורה פרטי אונליין או מרצה אונליין.

אי אפשר לרשום את כל התחומים שניתן לבצע מרחוק, אבל אלו הן הדוגמאות הנפוצות ביותר שניתן להיתקל בהן במהלך פגישתכם עם נווד דיגיטלי. הבחירה כיצד להרוויח כסף תוך כדי תנועה היא אחד המחסומים הגדולים ביותר לעצמאות.
כמובן, לכל אחד יש את סט הכישורים, הניסיון וההעדפות שלו, וכאן תצטרכו להבין לבד מה בדיוק מתאים לכם.

להיות נווד דיגיטלי 2023

להיות נווד דיגיטלי ולשנות את אורח החיים שלך

יש בכם איזה חלום לעבוד מרחוק? או מחפשים לנטוש את המשרד? או בכלל לשנות את אורח החיים ולצאת ממדינת ישראל?
מאז עידן הקורונה כללי המשחק בעולם השתנו, אפשר להגיד שעוד לפני הקורונה להיות נווד דיגיטלי היה קיים ואפשרי,
אך עם זאת רק אנשים עצמאיים או פרילנסרים ללא תלות במשרד אפשרו לעצמם לעבוד מרחוק ולנהל אורח חיים מסוג זה.

לחצו כאן לקרוא עוד...

מקצועות לנוודים דיגיטליים הפופולריים ביותר

מומחי IT

המקצוע הפופולרי והמבוקש ביותר, שכן 87% מהחברות מתמודדות כבר עכשיו או מצפות למחסור באנשי IT מוסמכים בעתיד הקרוב.

לעבוד כמומחי IT נותן לכם הזדמנויות קריירה ומבחר מדינות לרילוקיישן. קודם כל זה נוגע למפתחי תוכנה. פיתוח תוכנה הוא תחום הפעילות המבוקש ביותר עם סיכויים גדולים לטווח ארוך לבעלי הכישורים הטכניים הנדרשים ולמי שרוצה לקבל הכשרה מתאימה.

פיתוח אפליקציות אנדרואיד נמצא בראש רשימת המשרות העצמאיות המבוקשות ברבעון השלישי של 2022, וזה לא מפתיע בהתחשב בכך שאנדרואיד ממשיכה לצבור פופולריות בשוק מערכות ההפעלה העולמי.

AJAX (Asynchronous JavaScript ו-XML) ו-API (Application Programming Interface), המדורגים במקום השני והשלישי ברשימת הביקוש, הן טכניקות פיתוח ותכנות אתרים המחברים עסקים ברשת ומשפרות את המהירות והביצועים של יישומי אינטרנט.

בנוסף למפתחים, רשימת המקצועות המבוקשים כוללת תמיד מעצב UX / UI. מדובר בתפקיד חדש יחסית שצץ במהלך השנים האחרונות, הכולל עיצוב חווית משתמש (UX) או ממשק משתמש (UI). זהו תחום מצוין למי שכבר עובד בעיצוב גרפי ורוצה להרוויח יותר או לשנות קריירה.

עוזרים וירטואליים

עוזרים וירטואליים הם אנשי מקצוע עצמאיים המספקים שירותי תמיכה לעסקים וליזמים מרחוק. לפני עשור, הרעיון של עוזר מרחוק לא נשמע מתאים. כיום, חברות רבות שוכרות עוזרים אדמיניסטרטיביים וירטואליים כדי להשלים את החסר בפרויקטים חשובים. הם מסייעים לחברות במגוון משימות, החל מעבודה אדמיניסטרטיבית וטכנית ועד לעבודה שיווקית ויצירתית. עוזרים מבוקשים מאוד, הם קובעים פגישות, מבצעים שיחות טלפון ומנהלים דואר אלקטרוני ויומן לבעלי העסקים.

מומחי שיווק דיגיטלי

למשרות שיווק דיגיטלי מקוון יש ביקוש גבוה. הודות לגלובליזציה הדיגיטלית, אנו רואים כיום עלייה בחברות שמוציאות למיקור חוץ את פונקציות השיווק הדיגיטלי שלהן. מה שמאוד מושך בתחום הזה הוא העובדה שלא צריך תואר ראשון, תואר אקדמי או אפילו תעודת בגרות, לצורך העניין, כדי להיכנס לנישה הזו.
עולם השיווק הדיגיטלי פורץ גבולות ותוכלו לבחור בנישה שתתאים לכם אם זה להיות מנהל דפי סושיאל מדיה, קידום בגוגל PPC, קידום אורגני וכו׳ וכו׳ וכו׳.

אם יש לכם שאלות בנוגע לתחום הזה תוכלו ליצור איתי קשר ואשמח להנחות ולהמליץ לכם על הדרך שאני עשיתי.

יסודות העבודה עבור נווד דיגיטלי

אין ספק כי תזדקקו לכמה כישורים מיוחדים כדי להפוך לנווד דיגיטלי מצליח כשאתם עובד מהבית:

ניהול זמן

בתור נווד דיגיטלי, אתם צריכים לדעת איך לנהל את הזמן שלכם כי אף אחד לא יעניק לכם גב ותמיכה מאחר ואתם לא עובדים במשרד. במקום זאת, אתם עשויים לקבל מיילים והודעות מלקוחות או עמיתים לעבודה, אבל בסופו של דבר אתם אלא שצריכים למלא את האחריות שלכם.

מיתוג אישי

אם תחליטו להיות עצמאיים, אתם חייבים לבנות את המותג האישי שלכם ולספר לכל מי שאתם מכירים שאתם פרילנסרים. שתפו על עבודתכם במדיה החברתית, כאשר המשפחה והחברים שלך יכולים לפעמים לשמש כמקור הטוב ביותר שלכם ללקוחות חדשים.

ידע טכנולוגי בסיסי

בתור נווד דיגיטלי, אתם תבלו את זמנכם בעבודה על המחשב שלכם. אתם לא צריכים להיות מומחי טכנולוגיה, אבל אתם צריכים להיות מיומנים במחשבים, במיוחד כשמדובר בשימוש ב-VPN כדי להגן על הנתונים שלכם.

סדר וארגון

הרבה מתרחש בבת אחת בחייו של נווד דיגיטלי, לכן הארגון הוא קריטי לעמידה בלוחות זמנים לעבודה ולתכנון נסיעות והתניידות ממקום למקום.

אבל האם אתם יודעים מה מאחד את כל הנוודים הדיגיטליים, ללא קשר למדינה, רמת הכנסה ותחום פעילותם? הם מרוצים לחלוטין מהבחירה שלהם ומכנים את המעבר לאורח חיים זה ההחלטה הטובה ביותר שהתקבלה אי פעם.

בעולם שבו המערכות הישנות הופכות פחות קיימות ואינן מועילות יותר לאנושות, נוודים דיגיטליים מוכנים לעבוד למען העתיד, מנסים לעזור לעולם הסובב אותם להחזיר את האיזון הפנימי שלהם ולמצוא מקום נוח לעבוד בו ולגור בו.
אבל כשמגיעים למסלול הזה, צריך לזכור שכמו בכל עבודה, גם לנוודים דיגיטליים יש קוד עבודה משלהם:

  • לעמוד בלוחות זמנים
  • להגיב לכל ההודעות בזמן
  • לא לפספס פגישות
  • לוודא שהציוד עובד כמו שצריך
  • להמשיך לשפר את השפה שלכם בכדי למצוא מכנה משותף עם האנשים שהם פוגשים בדרך.


הכנה לחיים בלתי תלויים במיקום מצריכה ממכם התחשבות בצעד החשוב ביותר:
הפחתת התלות במוצרים חומריים.

להיות נווד דיגיטלי אומר שאתם יכולים לארוז את הדברים שלכם בכל רגע, לעבור לעיר אחרת ולהתחיל לעבוד שוב בקלות. זה נראה קצת מרתיע בהתחלה כשאתם מתחילים לעשות סיעור מוחות על כל הדברים שבהם אתם משתמשים על בסיס יומי.

למרבה המזל, לרוב הפריטים יש גרסאות קומפקטיות יותר כמו מחשב נייד איכותי ועוצמתי, צג חיצוני נייד ועוד. חשוב לבחור פריטים קומפקטיים הניתנים לשימוש חוזר. 

גם בעת בחירת הדיור שלכם אתם צריכים לשם לב למספר קריטריונים שחשובים עבור היותכם נווד דיגיטלי. כאשר מנסים למצוא דירה לגור בה ולעבוד ממנה, יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון.

אם זאת לא הפעם הראשונה שבה אתם עובדים מהבית, יהיה לכם מושג טוב לגבי מה בדיוק אתם צריכים.
אם לא, הקדישו מחשבה רצינית על מה תצטרכו כדי לספק את אווירת העבודה הטובה ביותר כדי להיות פרודוקטיביים בשעות העבודה שלכם. 

האם אתם אנשים הזקוקים לחלל עבודה נפרד משאר חללי הבית? זה תמיד נחמד להיות מסוגל להפריד בין מרחב העבודה לחלל הבית.
היכולת לסגור דלת ולסיים באופן רשמי את יום העבודה יכולה להיות חשובה. 

אם תבצעו הרבה שיחות ללקוחות, סביבת עבודה שקטה עשויה להיות בראש סדר העדיפויות. יכול להיות שיש לכם עבודה שדורשת הרבה שקט כדי לבצע את העבודה.
אם זה המקרה, ייתכן שתצטרכו לחפש יחידה בקומה העליונה או יחידה פינתית, וכמובן לא על הכביש הראשי הסואן. 

כמובן שבתור נוודים שעלולים לבלות שעות רבות בעבודה עצמאית, ייתכן שיהיה חשוב לכם להיות קרובים לאזור עם בתי קפה ומקומות בילוי אחרים בקרבת מקום, כדי שתוכלו לעשות הפסקה מהעבודה, ולפגוש קצת אנשים.
אולי גם חדר כושר במקום האירוח או בקרבת מקום עשוי להיות חשוב, מאחר וזו היא עוד דרך מצוינת לעשות הפסקה מהעבודה.

יוסף טיראן

יוסף טיראן

היי שמי יוסף טיראן, בן 27 ובעל עסק לשיווק דיגיטלי ובניית אתרים לעסקים עם מעל 3 שנות ניסיון בתחום. אני נווד דיגיטלי, עובד מטייל בעולם במטרה להגשים את החלומות שלי לפני שאני מזדקן. האגדה מספרת שכל לקוח תופס אותי במדינה אחרת! התחלתי לכתוב מאמרים בנושאים שונים שאני אוהב בכדי לתת מידע והשראה לאנשים שמתעניינים בתחומי עניין שאני יוצר בתוך האתר שלי. אם יש לכם שאלות בכל אחד מן הנושאים שאני כותב כאן, תרגישו חופשי ליצור איתי קשר ואשמח לעזור בכל נושא!

שתפו:

שאלות ותשובות

נווד הוא אדם שנע ממקום למקום, ולא אוהב להיות במקום אחד ותמיד יהיה בתנועה.
על המונח הזה נוסיף לפטופ או עבודה מרחוק והנה לכם נווד דיגיטלי.
נווד דיגיטלי לא תלוי בזמן ולא במקום גיאוגרפי.

כל עוד עבודתו תתבצע עם מקום נגיש לאינטרנט חזק שיאפשר לו לקיים את עבודתו כשורה,
זה יכול להיות מבית קפה מקומי, מהבית, או אפילו מחוף הים או על צוק עם קליטה.

  • בלוגר
  • יוטיובר
  • שירות לקוחות
  • שירותי ייעוץ
  • ראיית חשבון
  • שיווק דיגיטלי
  • קופירייטר
  • מעצב גרפי
  • מעצב UX/UI
  • מכירות טלפוניות
  • עובד בסוכנות קידום אתרים
  • עוזר וירטואלי
  • מפתח תוכנה
  • מפתח אתרים
  • מוכר באמזון
  • יוצר קורסים מקוונים
  • מורה פרטי אונליין או מרצה אונליין.

להלן רשימה שיכולה לעזור לכם להתחיל להיות נוודים דיגיטלים פרילנסרים:

שווה לעקוב!

האם אהבתם את התוכן שאני משתף?
הרשמו עכשיו לניוזלטר שלי ותהנו מעדכונים שוטפים בדוא״ל שלכם.