fbpx
סגירה

וורדפרס נגד וויקס: איזו פלטפורמה מתאימה לאתר שלכם?

וורדפרס נגד ויקס

אתר אינטרנט הוא לא רק הפנים של החברה. זוהי פלטפורמה העוזרת לעסקים בפתרון בעיות שונות. האתר מאפשר להגביר את יעילות המכירות, לשפר את התקשורת הפנימית והחיצונית, להגביר את המודעות למותג וכן להשיק מספר קמפיינים פרסומיים חדשים. לצד זאת, אתר אינטרנט משפר את המוניטין של הארגון ומושך לקוחות חדשים. כדי להפוך את האתר ליעיל ומוכר, בעת בניית אתר לחברות וארגונים צריך לעקוב אחר כמה כללים. מהם הכללים הללו וכיצד לבנות אתר עבור חברות וארגונים – נדבר על כך במאמר זה.

תוכן עניינים

מהי וורדפרס לעומת וויקס ומה מייחד כל אחת מהן?

מערכת WIX ומערכת WordPress הן שתי מערכות ניהול תוכן (CMS) וכיום הפופולריות בעולם. הן מאפשרות לנו לייצר אתרי אינטרנט כגון: דפי נחיתה, אתרי תדמית, אתרי בלוג, אתרי מכירות ועוד בקלות רבה ללא צורך התערבות בכתיבת קוד. למרות זאת ישנם כמה הבדלים עיקריים שהופכים את שני המערכות הללו להיות ייחודיות אחת כלפי השנייה.

ויקס היא מערכת קוד סגור, היא מאוד קלה ונוחה לשימוש, היא כבר בנויה ומוכנה לעבודה עבור כל משתמש, אין לכם שום צורך בניסיון טכני, בהגדרת תוכנות או הגדרות מסוימות.

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח ומאפשרת למשתמשים להתאים באופן אישי את האתר שלהם ודורשת ידע טכני בסיסי מקדים בהגדרת המערכת והתוספים שלה.

מערכת וורדפרס
מערכת וורדפרס

מהן היתרונות והחסרונות של בניית אתר במערכת וורדפרס?

היתרונות של בניית אתר בוורדפרס

בניית אתר בוורדפרס הפכה ליותר ויותר פופולרית עם השנים האחרונות הודות לתכונות החזקות והממשק הקל לשימוש שלה. יש מגוון רחב של יתרונות שיכולים לעזור לעסקים ליצור אתר אינטרנט אטרקטיבי ויעיל עבור הלקוחות שלהם. מהצעת אפשרויות התאמה עיצובית באופן אישית ללא מגבלה ועד כתיבת תוכן באופן ידידותי לקידום אתרים, וורדפרס מציעה מגוון רחב של יתרונות שיכולים לעזור לעסקים להפיק את המרב מהאתר שלהם.

וורדפרס ידועה גם בממשק הידידותי שלה, המאפשר למשתמשים ליצור ולנהל בקלות את אתרי האינטרנט שלהם ללא כל ידע טכני או כישורי כתיבת קוד. זה הופך אותו לאידיאלי לעסקים קטנים שאין להם את המשאבים או התקציב לשכור מפתח אתרים. יתר על כן, וורדפרס מספקת גם תוספים ונושאים רבים המאפשרים למשתמשים להתאים אישית את האתרים שלהם בהתאם לצרכים שלהם. המשמעות היא שעסקים יכולים ליצור אתר אינטרנט אטרקטיבי ופונקציונלי מבלי לבזבז עליו יותר מדי כסף או זמן. כיום ישנם מגוון תוספים חינמים או אפילו בתשלום שיאפשרו לכם לשדרג את האתר שלכם בכמה צעדים פשוטים.

היתרון המשמעותי של וורדפרס הוא שהוא בנוי על קוד פתוח, וזה אומר שאין למשתמש שום מגבלה כזאתי או אחרת לפתח את האתר שלו, וורדפרס הינה תוכנה חינמית לחלוטין, רק תצטרכו להתקין אותה בשרת האחסון שלהם ולצאת לעבודה, אפילו התמיכה שלה בנויה מארגון התנדבותי שמתחזק את המערכת ועוזר לכל המשתמשים אלה דרך הפורום הקהילתי והמרכזי באתר שלהם.

יתרון נוסף של וורדפרס הוא שלא תצטרכו להיות תלויים בחברות אחסון, אם מחר נמאס לכם מחברת אחסון שלא נותנת לכם פיתרון מיידי, תוכלו בקלות לעבור לחברת אחסון אחרת או אפילו לארח על השרת האישי שלכם ללא תלות באף אחד, לרוב עלויות האחסון עבור וורדפרס הינן זולות ומשמעותיות ממערכות לבניית אתרים אחרות שאינן לא קוד פתוח.

החסרונות של בניית אתר בוורדפרס

בניית אתר בוורדפרס יכולה להיות דרך מצוינת להביא את העסק שלך לאינטרנט במהירות, אבל יש כמה חסרונות שצריך לקחת בחשבון.

אחד הדברים העיקריים שמטרידים אותנו ביום יום הוא האבטחה על האתר שלנו, ובכן וורדפרס אינה מאובטחת מספיק כמו פלטפורמות אחרות לפיתוח אתרים וזאת בגלל שהיא מערכת קוד פתוח, ידרש ממכם למצוא להכניס מערכות אבטחה כאלו או אחרת או להסתמך על שרת האחסון שלכם שיתן עבורכם את הפתרון הזה.

ממשק המשתמש יכול להיות קשה לפעמים לחסרי ניסיון והבנה וכן ידרש ממכם לפתוח סרטון או שניים ביוטיוב בכדי ללמוד את המערכת בצורה הכי טובה שיש.

בנוסף, אתרי וורדפרס יכולים להיות איטיים מהסיבה העיקרית שמשתמשים חסרי ניסיון נוטים להתקין המון תוספים ולא יודעים לסנן את מה שנדרש ולכן סיטואציה זאת גורמת להתנגשויות תוספים ונפילות של האתר במידה ולא מתחזקים כראוי.

מסיבות אלו, חשוב לשקול האם כדאי לכם לגשת לבנות אתר בוורדפרס לבד או להשכיר שירות של חברה לבניית אתרים בוורדפרס.

מערכת וויקס
מערכת ויקס

מהן היתרונות והחסרונות של בניית אתר במערכת וויקס?

היתרונות של בניית אתר בוויקס

בניית אתר ב-Wix היא בחירה מצוינת לעסקים שהם בעיקר קטנים ועד בינוניים.

עם Wix, ניתן ליצור במהירות ובקלות אתר בעל מראה מקצועי ללא כל ידע בקוד. הוא מציע עורך גרירה ושחרור אינטואיטיבי שידידותי למשתמש, מאות תבניות עיצוב מוכנות לבחירה וכלים שכבר מותקנים ומתחוזקים ע״י חברת וויקס שיעזרו לאתר להמצא באינטרנט. בנוסף, וויקס גם מאפשרת למשתמשים לבנות אתרי מכירות וחיבור תשלום למכירת מגוון מוצרים ושירותים אונליין.

במערכת של וויקס לא תצטרכו למצוא חברת אחסון שתתן לכם פתרונות לאירוח אתרים, אתם תקבלו כבר את הכל מוכן כולל חיבור הדומיין ורק ישאר לכם לגשת לאתר ולהתחיל לעבוד, רק תצטרכו לשלם לויקס באופן חודשי

יתרון נוסף של ויקס הוא השירות לקוחות המעולה שהיא מציעה, תוכלו להתקשר אליהם ישירות או אפילו לדבר איתם בצ׳אט ולרוב תקבלו מענה זריז תוך מספר דקות.

החסרונות של בניית אתר בוויקס

בניית אתר ב-Wix יכולה להיות דרך מצוינת להתחיל במהירות, אבל יש כמה חסרונות פוטנציאליים שיש לקחת בחשבון.

לדוגמה, אתרי Wix אינם ניתנים להתאמה אישית בקלות כמו אלה שנבנו בפלטפורמות אחרות. משמעות הדבר היא שאם יש צורך לבצע שינויים או להוסיף תוכנה או משהו מיוחד שעלה לכם כרעיון חדש לאתר, זה יכול להיות קשה ואפילו לא אפשרי.

ויקס מוגבלת ביכולותיה בחלק מן הדברים, וזאת מן הסיבה שהשימוש בקוד במערכת שלהם היא בתדירות נמוכה ובעיקר מיועד לאתרים בסיסיים ולא מורכבים למדי.

בנוסף, אתרי Wix לרוב לא מותאמים לקידום אתרים אורגני במנועי חיפוש ועשויים להתקשות להתחרות באתרים אחרים באותה נישה וזאת מן הסיבה כי וויקס הינה מערכת קוד סגור ושומרת את הקוד שלה לעצמה מה שגוגל פחות אוהב ויעדיף מערכות קוד פתוח.

חסרון נוסף הוא שאם בעתיד תהיה לכם החלטה לצאת מויקס לפלטפורמה אחרת בעתיד, תצטרכו לפתח את האתר שלכם מאפס ולהפסיד את כל מה שבניתם וזה בגלל ששוב ויקס הינה מערכת קוד סגור ולא קוד פתוח.

מה ההבדל בין אתר קוד סגור לאתר קוד פתוח?

אני משער שאתם קוראים את המאמר ושומעים את המונחים האלו לא מעט, אז אני פה לעשות לכם קצת סדר. בתכלס, ההבדל העיקרי בין אתר קוד סגור לאתר קוד פתוח הוא רמת הגישה לכתיבת הקוד. אתרי קוד סגור נבנים באמצעות קוד קנייני שאינו זמין לציבור, בעוד שאתרי קוד פתוח נבנים באמצעות קוד זמין לציבור שכל אחד יכול לגשת ולשנות. אתרי קוד סגור מציעים שליטה רבה יותר על איך האתר נראה ומתפקד, בעוד שאתרי קוד פתוח מספקים יותר גמישות מבחינת התאמה אישית.

השוואה יותר פשוטה שתבינו

מערכת MAC של חברת APPLE תהיה כמו חברת WIX שהיא מערכת קוד סגור וייחודית לעצמה, וכנראה לא תראו אותה בעוד מכשירים.

לעומת זאת מערכת Android תהיה כמו מערכת WordPress שהיא מערכת קוד פתוח ותוכלו למצוא אותה במגוון מכשירי סלולר.

לשני סוגי המערכות בניית האתרים יש יתרונות וחסרונות, לכן חשוב לבחור את המערכת המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

נתון להשוואה בין מערכות לבניית אתרים

צירפתי לכם נתון להשוואה מתוך אתר Builtinwith המראה את מספר האתרים הקיימים על כלל הפלטפורמות שקיימות היום באינטרנט:

בניית אתר לעסק - נתון השוואה מתוך builtinwith
מתוך אתר BuiltInWith

מה כדאי לי לבחור WordPress או Wix?

עם המספר העצום של פלטפורמות לבניית אתרים הזמינות כיום, יכול להיות קשה להחליט איזו מהן מתאימה יותר. כשמדובר בוורדפרס ו-Wix, לשניהם יש יתרונות וחסרונות ייחודיים משלהם.

אם אתם מחפשים פלטפורמה שמציעה גמישות, מדרגיות ואפשרויות התאמה אישית, אז וורדפרס היא הדרך הטובה והבטוחה ובטח אתם שואלים למה?

כי וורדפרס היא גם יותר ידידותית לקידום אתרים אורגני בגוגל בהשוואה לוויקס, מה שמקל על האתר שלכם למצוא בדפי תוצאות של מנועי החיפוש. בנוסף היום יש מגוון תוספים לוורדפרס שיאפשרו לכם לבנות אתר אינטרנט בקלות ממש כמו השיטה של וויקס דרך השיטה של גרירה ושחרור. בין התוספים הפופולרים שתמצאו היום הוא תוסף ״Elementor שפותח ע״י חברה ישראלית ונותנים פתרון מדהים וחינמי למשתמשים.

מה שכן, בכדי לדעת לעבוד על וורדפרס תצטרכו לקחת הדרכה בת שעה או שעתיים בכדי להבין את הבסיס, ואני חושב שבזמן הזה שתקחו את ההדרכה יקח לכם באותו הזמן להבין איך ויקס עובדת.

הבחירה שלי היא לחלוטין תהיה וורדפרס, לא תהיו מוגבלים ביכולות שלכם, תוכלו לקדם את האתר שלכם בבטחה ולהוסיף תוכן בקלות רבה, תוכלו לחבר את כל הכלים שאתם צריכים בקלות מהירות וללא עלויות מיותרות, בנוסף הדמי תחזוקה לאתרים בוורדפרס לא עוברים את האלפי שקלים בשנה ואם האתר שלכם מכניס כמה עשרות אלפים בשנה או אפילו בחודש, אתם בהחלט סוגרים את ההוצאה בלי להסס בכלל.

לסיכום

האתר שלי בנוי בוורדפרס, והגעתם אליו דרך גוגל או כל פלטפורמה אחרת, זה כבר מוכיח שהמערכת עושה את עבודתה נאמנה, אם יש לכם שאלות על המערכת או אפילו אתם מחפשים הדרכה בכדי לדעת איך לתפעל או להגדיר את מה שצריך, אל תהססו לפנות אלי לשאלות.

אם אתם מחפשים מפתח לבניית אתרים לעסקים שהוא מקצועי והגון עם ניסיון של 3 שנים ומעלה אני יכול להיות הכתובת הנכונה עבורכם.

שאלות ותשובות

וורדפרס היא פלטפורמת קוד פתוח המציעה יותר גמישות ושליטה באתר האינטרנט שלך, בעוד Wix היא פלטפורמת גרירה ושחרור שמקלה ליצור אתר בעל מראה מקצועי תוך דקות. במאמר זה, נדון בהבדלים העיקריים בין וורדפרס ל-Wix כדי שתוכל לבחור את הפלטפורמה הטובה ביותר עבור הצרכים שלך.

  • וורדפרס ו-Wix הן שתיים ממערכות ניהול התוכן (CMS) הפופולריות ביותר הקיימות כיום. שניהם מציעים מגוון רחב של תכונות כדי לעזור לעסקים ליצור ולנהל את אתרי האינטרנט שלהם, אך לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות משלו. במאמר זה נדון ביתרונות ובחסרונות של שימוש בוורדפרס ו-Wix לפיתוח אתרים. אנו גם נבחן כמה מקרי שימוש כדי לעזור לך להחליט איזה CMS מתאים ביותר לצרכים שלך.

הקמת אתר אינטרנט באמצעות וורדפרס או Wix מעולם לא הייתה קלה יותר. בעזרת ממשקי המשתמש הנוחים שלהם, תכונות גרירה ושחרור ומדריכי לימוד מקיפים, כל אחד יכול ליצור אתר אינטרנט תוך דקות ספורות. בין אם אתה מתחיל או מפתח אתרים מנוסה, ל-WordPress ול-Wix יש את הכלים להפוך את תהליך הקמת האתר שלך למהיר וללא כאבים.

ישנה עלות עבור שרת האחסון והדומיין עבור כל אתר וזה לא משנה וויקס או וורדפרס.

בוויקס יכול להיות שתצטרכו לשלם אקסטרה עבור שירותים פנימיים שהיא מציעה.

וורדפרס היא חינמית, תוכלו לבנות את האתר שלכם באמצעות תוספים חינמים מתוך המאגר, במידה ותרצו שירות או מענה מעבר לתוספים החינמים, לרוב התוספים מציעים את חבילות הפרימיום שלהם ותצטרכו לשלם את מה שיבקשו, לרוב באתרים בסיסיים לא יהיה צורך בתשלום נוסף.

אני חושב שמערכת וורדפרס הינה יותר ידידותית לקידום אתרים SEO כי היא מערכת קוד פתוח ולא מוגבלת.

מאוד תלוי באתר ובנישה, לרוב בניית אתרים מורכבים עדיף להשתמש בוורדרפס, אם אתם מחפשים אתר שהוא לא מורכב כמו דף נחיתה או אתר תדמית שני הפלטפורמות עונות על המענה לכם.

יוסף טיראן

שמי יוסף טיראן, בן 28 ובעל עסק לשיווק דיגיטלי ובניית אתרים לעסקים עם מעל 3 שנות ניסיון בתחום. נווד דיגיטלי, עובד מטייל בעולם במטרה להגשים את החלומות שלי. התחלתי לכתוב מאמרים בנושאים שונים שאני אוהב בכדי לתת מידע והשראה לאנשים שמתעניינים בתחומי עניין שאני יוצר בתוך האתר שלי. אם יש לכם שאלות בכל אחד מן הנושאים שאני כותב כאן, תרגישו חופשי ליצור איתי קשר ואשמח לעזור בכל נושא!

שתפו:

יוסף התותח נתן לי שירות מקצועי ותמך בפתרונות שהפכו את האתר שלי ליותר נוח ונגיש למשתמש. שירות אדיב וזמינות מלאה גם שהוא לא נמצא בישראל.

google
Y.M Nadlan
19/01/2022

יוסי, איש מקצועי ביותר. נותן שירות ותמיכה היקפית גם למוצרי ספח תומכים אחרים. פתוח להצעות וחשיבה שמחוץ לקופסה. לא פחות חשוב, יוסי מתייחס לכל לקוח ופרוייקט כאילו זה שלו. ועוד יותר חשוב, יוסי בחור נחמד ונעים הליכות עם הרבה סבלנות.

Highly professional and friendly service! Will definitely be using Widgetive for future projects!

מאמרים ומידע מקצועי
Load WordPress Sites in as fast as 37ms!
אפשר להשאיר
לי הודעה.

או שלחו לי הודעת וואטספ

שווה לעקוב!

האם אהבתם את התוכן שאני משתף?
הרשמו עכשיו לניוזלטר שלי ותהנו מעדכונים שוטפים בדוא״ל שלכם.