fbpx
סגירה

ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל – כל מה שצריך בשביל להתכונן

ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל
מסוף אוקטובר 2022 נכנסה לתוקף ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל המאפשרת לזרים אשרת שהייה של עד שנה בפורטוגל כולל עם אופצייה להארכה ובעיקר לנוודים דיגיטלים אשר עובדים מרחוק.
תוכן עניינים

שמי יוסף, בן 27 ומנהל אורח חיים כנווד דיגיטלי מעל חצי שנה. אחרי שגיליתי את הדרך חיים הזאת התברר לי שלא ניתן לעצור.
השילוב בין חופש ועבוד יחד זה דבר שלא ניתן לתאר במילים וברגשות. במהלך המסע שלי (שעדיין קורה) נתקלתי ונשאלתי לא מעט פעמים
על מה ואיך אני מאפשר לעצמי להתנהל כך, איך אני עושה את זה ואיך ההתמודדות היומית שלי.

במאמר הבא ריכזתי עבורכם את כל המידע הרלוונטי להוצאת ויזה נווד דיגיטלי בפורטוגל.
אם אי פעם חשבתם לעבור לפורטוגל אז המאמר הבא בהחלט מתאים לכם.

ודרך אגב – אינני יועץ בתחום והמידע נלקח מאתרים משפטיים לאחר מחקרים מעמיקים.
אבל אני בהחלט יכול לעזור בתהליך להוצאת ויזה לנוודים דיגיטלים.

המאמר מדבר בלשון זכר, אך מופנה לכל המגדרים והמינים 🙂

יוסף טיראן נווד דיגיטלי

לפני הכל, מה זה בכלל ויזת נווד דיגיטלי?

מכיוון שמגיפת הקורונה אילצה מיליוני אנשים לעבוד מרחוק, מדינות שונות ראו בכך הזדמנות למשוך את העובדים, שעם הזמן חלקם הפכו לנוודים דיגיטליים, לחיות במדינתם. ובזה אחר זה החלו המדינות שראו את הפוטנציאל של הנוודים הדיגיטליים, ליצור ויזה שמותאמות במיוחד עבורם. ישנן כיום למעלה מ-40 ויזות נוודים דיגיטלים שונות שתוכל להגיש בקשה להן, אבל זו שבאמת כדאי לכם להכיר היא ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל!

ויזת נווד דיגיטלי היא אשרה לטווח ארוך או אישור שהייה זמני למי שמרוויח הכנסה מעבודה מרחוק.
בדרך כלל, אשרות אלו ניתנות לתקופה בין שנה לשנתיים, אך ניתן להאריך אותן לפרק זמן ארוך יותר.

למספר ויזות נוודים דיגיטליים יש באופן רשמי שם אחר, הן עשויות להיקרא “ויזת פרילנסר”, “ויזה לעצמאי” או “ויזת נוודים”.

ויזת הנוודים הדיגיטלית מאפשרת לכם לשהות לטווח ארוך בחלק ממדינות אירופה, והיא קלה יחסית להשגה. ליתר דיוק, לא מדובר בוויזה במובן המוחלט של המילה, אלא בתוכנית לקבלת אישור שהייה במדינות אלו. 

תוכניות כאלה בדרך כלל מתאימות ביותר לעובדים מרחוק או עובדי הייטק שהיקף המשרה הוא בדרך כלל דרך מחשב ויכולים להרשות לעצמם לעבוד תמורת משכורת מכובדת.

מדינות רבות מקוות למשוך מומחים מוסמכים בדרך זו. אבל, לקבלת ויזת נוודים אין צורך לעבוד בהייטק, מספיק שהעבודה שלכם מתבצעת מרחוק או קשורה לתחום טכנולוגי דיגיטלי כלשהו, טכנולוגיה זו יכולה להיות פשוט מחשב נייד המחובר לאינטרנט. בדרך כלל, הדרישה העיקרית לוויזת נוודים דיגיטלית היא הוכחה לרמת הכנסה מסוימת שהמבקש מקבל באופן עקבי מחו”ל.

איך התחילו לדבר על נוודים דיגיטלים?

הראשונים שהשתמשו במונח “נווד דיגיטלי” היו טצוגיו מקימוטו ודוד מנרס בספר שיצא לאור ב-1997. המחברים חזו שהתפתחות הטכנולוגיה תפתח הזדמנויות חדשות לאנשים, אך גם תאלץ אותם לבחור: “המאה ה-21 תביא שוב לחיים דילמה שלא הייתה רלוונטית כבר 10,000 שנה, והאדם יחזור לענות על השאלה איזה תדמית חיים קרובה אליו יותר, נוודות או התיישבות”.

ככלל, כאשר מדברים על נוודים דיגיטליים מתכוונים למומחי הייטק,  אך רשימת המקצועות המאפשרים לנהל אורח חיים נוודים במובן המודרני היא הרבה יותר רחבה: משווקים דיגיטליים, מומחי מדיה חברתית, קופירייטרים, מעצבים גרפיים, כמו גם מורים, פסיכולוגים ועורכי דין המלמדים קורסים מקוונים או מייעצים דרך האינטרנט. 

עם התפתחות האינטרנט המהיר, התפיסה של אנשים לגבי הדרך בה הם חיים ועובדים החלה להשתנות בהדרגה. לפיכך, פרילנסרים צעירים ואמיצים מאירופה ואמריקה היו הראשונים לקחת את המחשבים הניידים שלהם מעבר לים. עם זאת, אם לפני 2020 רק אנשים בודדים החליטו לנקוט בצעדים כאלה, הרי שבמהלך המגיפה ואחריה, הגירה של מומחים הפכה לתופעה המונית שממשלות של מדינות שונות צריכות להתחשב בה.

אם הנוודים הדיגיטליים הראשונים בחרו בעיקר אתרי נופש של גן עדן על החוף, היום יש לנוודים קצת פחות רומנטיקה וקצת יותר פרקטיות. באופן מסורתי, הקריטריונים לבחירת מדינה כוללים את האקלים (לא בהכרח חם, לכל אחד יש העדפות משלו), זמינות האינטרנט המהיר, יוקר המחיה, עלות השכירות, נוכחות או היעדרו של מחסום שפה, רמת בתי הספר וגנים (אם הנוודים כבר הקימו משפחה). זה גם משנה עד כמה מדינה מסוימת מסבירת פנים לזרים ואילו אפשרויות המדינה מספקת לנווד כדי לקבל מעמד חוקי.

המדינה הראשונה אשר השיקה את ויזת נווד דיגיטלי הראשונה הייתה מדינת אסטוניה בשנת 2020.
זה היה בשיא מגיפת הקורונה ומשבר התיירות העולמי.

כיום ניתנים ויזת נוודים דיגיטלים ביותר מ-30 מדינות, כמו פורטוגל, ספרד, יוון, קפריסין, קרואטיה, צ’כיה, איחוד האמירויות הערביות, תאילנד, קוסטה ריקה ועוד. מדינות רבות מעוניינות למשוך נוודים דיגיטליים מכיוון שהם אינם מתחרים על מקומות עבודה של אזרחי המדינה, אך במקביל מוציאים כסף באופן אקטיבי, ובכך תומכים בכלכלה המקומית. 

ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל

ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל – מבוא

נוודים דיגיטליים המעוניינים לעבור לפורטוגל יכולים לקבל ויזה מיוחדת בשמה ״ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל״.
הויזה מיועדת לפרילנסרים העובדים באופן עצמאי וגם עובדים במשרה מלאה של חברות הממוקמות מחוץ לפורטוגל שזכאים להגיש בקשה לכך. ויזת נוודים דיגיטלית פורטוגלית מאפשרת לזרים לשהות חוקית במדינה תוך כדי עבודה מרחוק.
יש צורך להוכיח הכנסה של 3,040€ עבור שלושה חודשים אחרונים החל מתאריך הגשת הבקשה.

מה ההבדל בין ויזת נווד דיגיטל לויזת d7?

אפשר להניח שוויזת D7 הייתה חלופה מתאימה לנוודים דיגיטליים המעוניינים לעבור לפורטוגל, אולם זו טעות נפוצה.

כמו ויזת נוודים דיגיטלית ישנה ויזה נוספת שפורטוגל מציע והיא ויזת D7 – ״ויזת הכנסה פסיבית״ והיא מיועדת גם לאנשים שרוצים להתגורר בפורטוגל, אך להרוויח כסף בחו”ל. דרישות ויזה D7 היא בעיקר הכנסה פסיבית חודשית של 705€ לפחות עם אישור שהייה של עד 12 חודשים ואופציית חידוש ללא הגבלת זמן.
הקושי היחידי בויזה מסוג זה הוא עניין ההכנסה הפסיבית, שזה בעצם תזרים קבוע חודשי ללא תלות בחברה או מעסיק, והיא מיועדת לעיקר לאנשים או בעלי עסקים עם עיקר הכנסות שמאפשרות את זה כגון: נדל״ן, השקעות בבורסה, חנויות אינטרנטיות ופנסיה.

אבל כאן מסתיימים קווי הדמיון. ויזת נוודים דיגיטליים בפורטוגל לא צריכה או דורשת הסתמכות על הכנסה פסיבית או חשבון חסכון כבד עם תהליכים משפטיים ארוכים.

ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל מיועדת למי שחי מהכנסה פעילה ועובד כל יום כדי להרוויח משכורת או רווח עסקי. ולמרות שניתן לקבל את ה-D7 על סמך חיסכון בלבד, הדרך קשה הרבה יותר עבור נוודים דיגיטליים מאשר עבור אלה שיכולים להראות הוכחות להכנסה פסיבית יציבה במסגרת כללי הוויזה הבסיסיים. ויזת נווד דיגיטלי פותרת את הבעיה הזו.

מהו התהליך להוצאת ויזה נווד דיגיטלי לפורטוגל? 

התנאים העיקריים השהייה במדינה בעזרת ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל הם להרוויח הכנסה השווה פי 4 (741€ נכון לשנת 2023) משכר המינימום במדינת פורטוגל מדי חודש.
בנוסף – חובה לעבוד או לתת שירותים לחברות שאינן פורטוגליות, מרחוק.

הבקשה לויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל מוגשת במדינת המקור או במדינה בה שוהה הנווד באותו הרגע, דרך השגרירות או הקונסוליה של פורטוגל. על הנווד למלא בקשה לקבלת ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל דרך האתר הרשמי של קונסולית פורטוגל. במהלך מילוי הקשה יש למלא את כל הפרטים האישיים, ולצרף את המסמכים הנדרשים על ידי השגרירות.

האשרה ניתנת בתחילה, ככלל, לארבעה חודשים, במהלכם צריך להגיע לשירות ההגירה (SEF) בפורטוגל כדי להגיש בקשה לאישור שהייה. אם אתם כבר נמצאים באופן חוקי בפורטוגל בזמן הגשת הבקשה, אתם יכולים ליצור קשר ישירות עם SEF. בני משפחה יכולים להגיש מסמכים יחד עם הפונה.

יש צורך לאשר העסקה מרחוק אצל מעסיק זר ו/או מילוי מרחוק של הזמנות מלקוחות זרים.

תכונה מיוחדת של הויזה הזו היא מסמך תושבות מס.
תצטרכו לבקש זאת במדינה שבה אתם משלמים מיסים. לכן, אם לא תקבלו משכורת רשמית ואין לכם הנחות מס, לא תוכלו לקבל ויזת נוודים דיגיטלית בפורטוגל.

זר המבקש ויזת נווד דיגיטלית חייב להוכיח שיש לו מקום מגורים. דיור פרטי או דירה שכורה מתאימים לכך. כפי שמראה הניסיון של נוודים דיגיטליים, ניתן לשכור דיור באמצעות שירותים מקוונים ללא צורך בקשר אישי עם בעל הנכס ועם אפשרות לביטול ההזמנה לאחר מכן.

שימו לב!

חובה להציג מסמך או חוזה אשר מוכיח שאתם גרים בפורטוגל.
כמו כן, דירת AIRBNB לא נמצאת תחת הקריטריונים של דירה שכורה ולא תאושר באופן אוטומטי.

מהן היתרונות בהוצאת ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל ?

מהן הדרישות להוצאת ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל?

ויזה נוודים דיגיטלים לפורטוגל

מה חשוב להכין מראש להוצאת ויזה נווד דיגיטלי לפורטוגל?

כמו כן, ניתן לצרף מכתב עזר המציין את הסיבת בגללן אתם מעוניינים לשהות בפורטוגל. המבקש עשוי להתבקש לספק מסמכים נוספים בנוסף לאלו המפורטים לעיל.

ויזת נווד דיגיטלי לפורטוגל מקנה אישור שהייה לשנתיים עם אפשרות הארכה וגישה נוספת להליך קבלת האזרחות.
ניתן להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי לאחר חמש שנות מגורים במדינה עם היתר שהייה.

לשאלות נוספות צרו איתי קשר בוואסטפ

יוסף טיראן

יוסף טיראן

היי שמי יוסף טיראן, בן 27 ובעל עסק לשיווק דיגיטלי ובניית אתרים לעסקים עם מעל 3 שנות ניסיון בתחום. אני נווד דיגיטלי, עובד מטייל בעולם במטרה להגשים את החלומות שלי לפני שאני מזדקן. האגדה מספרת שכל לקוח תופס אותי במדינה אחרת! התחלתי לכתוב מאמרים בנושאים שונים שאני אוהב בכדי לתת מידע והשראה לאנשים שמתעניינים בתחומי עניין שאני יוצר בתוך האתר שלי. אם יש לכם שאלות בכל אחד מן הנושאים שאני כותב כאן, תרגישו חופשי ליצור איתי קשר ואשמח לעזור בכל נושא!

שתפו:

שאלות ותשובות

  • על מגיש הבקשה להיות מעל גיל 18.
  • גם עובדים במשרה מלאה וגם פרילנסרים זכאים להגיש בקשה לקבלת ויזה מסוג ND. העיקר להוכיח כי המבקש עוסק בפועל בעבודה בשכר מרחוק.
  • המבקש מקבל הכנסה חודשית השווה פי ארבעה משכר המינימום בפורטוגל. על מגיש הבקשה להוכיח שאינו צריך לעבוד רשמית במדינה כדי לפרנס את עצמו. כרגע שכר המינימום הוא 760 אירו. מבקשי ויזה צריכים לספק הוכחה להכנסה של 3040 אירו בשלושת החודשים האחרונים. אם יש לכם משפחה (בן/בת זוג, ילדים), עליכם להוכיח רמת הכנסה מוגברת: תוספת 254 אירו לחודש לילד ותוספת 380 אירו לחודש עבור בן/בת זוג.
  • זמינות דיור בפורטוגל. על הנווד הדיגיטלי לספק מסמך המאשר את העובדה של שכירת דירה (לתקופה של לפחות 12 חודשים) או בעלות על נדל”ן פורטוגלי. במקרה זה דירות AIRBNB לא יכולות לשמש כדיור מתאים.
  • ללא עבר פלילי – הן במדינת המוצא והן בשאר מדינות השהייה הממושכת.
  • לפורטוגל יש ויזת עובד ויזם עצמאי שתקפה לשנה, אך ניתן להאריך אותה עד 5 שנים. לאחר 5 שנים יש לכם אפשרות לקבל תושבות קבע.
  • יש להציג הכנסה למשך 3 חודשים בלבד.
  • בני משפחה יכולים להגיש מסמכים מיידית יחד עם המבקש.
  • אין צורך בחשבון פורטוגלי פתוח.
  • הוויזה מאפשרת להגיש בקשה לאזרחות לאחר 5 שנות מגורים חוקיים בפורטוגל.
  • אין צורך לוותר על האזרחות הראשונה שלכם בעת קבלת אזרחות פורטוגלית.

נווד הוא אדם שנע ממקום למקום, ולא אוהב להיות במקום אחד ותמיד יהיה בתנועה.
על המונח הזה נוסיף לפטופ או עבודה מרחוק והנה לכם נווד דיגיטלי.
נווד דיגיטלי לא תלוי בזמן ולא במקום גיאוגרפי.

כל עוד עבודתו תתבצע עם מקום נגיש לאינטרנט חזק שיאפשר לו לקיים את עבודתו כשורה,
זה יכול להיות מבית קפה מקומי, מהבית, או אפילו מחוף הים או על צוק עם קליטה.

שווה לעקוב!

האם אהבתם את התוכן שאני משתף?
הרשמו עכשיו לניוזלטר שלי ותהנו מעדכונים שוטפים בדוא״ל שלכם.