fbpx
סגירה

נווד דיגיטלי vs עבודה במשרד (יתרונות מול חסרונות)

נווד דיגיטלי vs עבודה במשרד
תוכן עניינים
אין ספק שרבים מתעניינים ביתרונות והחסרונות בחייו של נווד דיגיטלי, לשם כך הכנתי עבורכם השוואה קצרה בין נווד דיגיטלי לעבודה במשרד.

שמי יוסף, בן 27 ומנהל אורח חיים כנווד דיגיטלי מעל חצי שנה. אחרי שגיליתי את הדרך חיים הזאת התברר לי שלא ניתן לעצור.
השילוב בין חופש ועבוד יחד זה דבר שלא ניתן לתאר במילים וברגשות. במהלך המסע שלי (שעדיין קורה) נתקלתי ונשאלתי לא מעט פעמים
על מה ואיך אני מאפשר לעצמי להתנהל כך, איך אני עושה את זה ואיך ההתמודדות היומית שלי.
תוכלו למצוא אותי גם באינסטגרם.

במאמר הבא אני עושה השוואה קצרה בין חייו של נווד דיגיטלי לעבודה במשרד, אז שנתחיל?

נווד דיגיטלי vs עבודה במשרד
איש עם מחשב מסתכל לים

נוודים דיגיטליים הם אנשים שעובדים מרחוק ונוסעים באופן קבוע למקומות שונים.
הם משתמשים בטכנולוגיות מודרניות כדי לעבוד בבתי קפה, בתי מלון, חללי עבודה משותפים או ספריות וכל זה ממחשב נייד או טלפון (תתפלאו נפגשתי בכאלו) ובכל מקום בעולם.

ישנם סוגים רבים של נוודים דיגיטליים. יש אנשים שמסתובבים במדינה שלהם ממקום למקום, חלקם מתגוררים על יאכטות או מתניידים ברכב בין המדינות השונות. אחרים שוהים באכסניות או שוכרים דירות דרך Airbnb, וטסים ממדינה למדינה.

אין ספק שרבים מתעניינים ביתרונות והחסרונות בחייו של נווד דיגיטלי.
אם חלמתם מזמן לצאת מהמעגל האינסופי של עבודה-בית-עבודה ואתם רוצים לראות את העולם ובו בזמן לא להגביל את עצמכם בכסף, זמן ויכולת אז זה הזמן שלכם להכיר מיהו נווד דיגיטלי, כיצד להפוך לכזה, ומדוע לרבים אורך חיים זה הרבה יותר משתלם מעבודה במשרד ואפילו משתלם כלכלית.

מבחוץ, חייו של נווד דיגיטלי נראים כמו גן עדן אמיתי: מדינות חמות, פירות טרופיים, לוח זמנים חופשי ומנוחה מתמשכת. אבל אין שום דבר חיובי בלי שלילי ולהיפך. בואו נסתכל על היתרונות והחסרונות הקיימים בחייו של כל נווד דיגיטלי.

היתרונות בלהיות נווד דיגיטלי

תוכלו לעבוד מכל מקום המספק WIFI או קליטה

 היכולת לעבוד כמעט מכל מקום על פני כדור הארץ היא היתרון העיקרי בחייו של נווד דיגיטלי. אתם בקלות יכולים לשקוע בתרבות זרה אקזוטית שהייתם רוצים להיות חלק ממנה.

בחירת מקום בעל איכות ויוקר מחייה

מכיוון שאתם לא קשורים למקום מסוים, אתם יכולים לחסוך הרבה בדיור. לדוגמה, במדינות מסוימות במזרח או בדרום אמריקה, יוקר המחיה נמוך בהרבה מאשר בארץ או באירופה או מדינת ישראל.

להפוך לחלק מעולם הנוודים הדיגיטלים

בנסיעות מסביב לעולם, תפגשו נוודים אחרים כמוכם. מכיוון שמספרם הולך וגדל מדי יום, ישנם גם כלים מיוחדים לתקשורת ולסיוע הדדי. תקשורת עם נוודים אחרים יכולה לפתוח בפניכם נקודות מבט בלתי צפויות ולשנות את חייכם מאוד. תוכלו אפילו להתחבר לקהילות מקומיות דרך קבוצות פייסבוק או כל רשת חברתית אחרת.

משמעת עצמית גבוהה

באורך חיים נוודי תצטרכו לפתור בעיות חריגות ולהסתגל. נסיעות יאלצו אותכם לעקוב אחר הזמן ולתכנן תוכניות ותקציב בצורה מדויקת. בסופו של דבר, אתם בעצמכם לא תשימו לב איך תהפכו ליותר מאורגנים ולכן יותר פרודוקטיביים.

אני חופשי

במהלך ניהול אורך חיים של נווד דיגיטלי אתם מחליטים מאיפה אתם עובדים. אתם בעלי הזכות לבחור ואף אחד לא יכול להשפיע או להגביל את הבחירות שלכם.

צבירת חוויות בלי נשכחות

במהלך הנוודות אתם נחשפים לאפשרות לחוות מקומות חדשים ותרבות אחרת, להכיר אנשים, את הסיפורים שלהם, איך הם חושבים. ללמוד טבע, תרבות, לטעום מאכלים מקומיים, ולחוות מגוון חוויות מגוונות ובלתי נשכחות.

להיות נווד דיגיטלי 2023

להיות נווד דיגיטלי ולשנות את אורח החיים שלך

יש בכם איזה חלום לעבוד מרחוק? או מחפשים לנטוש את המשרד? או בכלל לשנות את אורח החיים ולצאת ממדינת ישראל?
מאז עידן הקורונה כללי המשחק בעולם השתנו, אפשר להגיד שעוד לפני הקורונה להיות נווד דיגיטלי היה קיים ואפשרי,
אך עם זאת רק אנשים עצמאיים או פרילנסרים ללא תלות במשרד אפשרו לעצמם לעבוד מרחוק ולנהל אורח חיים מסוג זה.

לחצו כאן לקרוא עוד...

החסרונות בלהיות נווד דיגיטלי

מה שכן, חשוב להכיר גם בחסרונות של אורך חיים כזה במידה ותרצו לדעת איך להפוך לנוודים דיגיטלי.
להלן הבעיות העיקריות איתן מתמודדים הנוודים הן:

בירוקרטיה

אם אתם חושבים שנסיעות יאפשרו לכם לברוח מהניירת ותשלומים, אתם טועים ובגדול!
למעשה, כמות הבירוקרטיה היא נוראית ותגדל באופן משמעותי.

  1. ויזות שהייה תצטרכו להתעסק עם ויזות שוב ושוב, לעשות חידושים ואם אהבתם מדינה מסוימת כנראה שתצטרכו לצאת ולהכנס אליה כל פעם מחדש.
    כיום ישנם מדינות שונות שהחליטו להפיק ויזה לנוודים דיגיטלים.
  2. ביטוח בריאות – תצטרכו לדאוג לביטוח הבריאות שלכם ולוודא שהביטוח תופס במדינה אליה אתם נוסעים, קחו בחשבון שביטוח בריאות זהו דבר יקר ומגיע לכמה אלפי שקלים בחודש (דרך ישראל לפחות) תוכלו גם למצוא ביטוחים זולים יותר מחברות זרות מה שפחות מומלץ כי לא תמיד יש עם מי לדבר.
  3. רשויות המקומיות – עשויות להיות שאלות עבורכם בנוגע לתשלום מיסים, מה שאומר שתצטרכו להבין את הניואנסים של חקיקת המס בכל מדינה חדשה.
  4. דרכון זר – אם אין ברשותכם דרכון זר ככל הנראה לא תוכלו להכנס למדינות מסוימות שזהו חסרון, אבל באופן אישי בתור אחד שלא ברשותו דרכון זר אני יכול להגיד שיש לתושבי מדינת ישראל מספיק מדינות בעולם לבקר בהן ולאורך השנים עוד ועוד מדינות יפתחו ובזה אני בטוח.
  5. ביטוח לאומי – למה אני צריך לשלם לביטוח לאומי שאני לא בארץ? תשובה: כי אין לנו ברירה, כל עוד אנו תושבים אנחנו חייבים לשלם, אני רואה בזה חסרון משמעותי כי זהו הפסד כספי על ביטוח שלא מקנה לי שום דבר.

תלותיות בטכנולוגיה

 עבודה מרחוק לא הופכת אותכם לחופשיים כפי שהיא נראית במבט ראשון.
בסופו של דבר, תצטרכו לבחור לא בין אותם מקומות שבהם תרצה להתמקם, אלא בין אלה שבהם יש אינטרנט אמין. זה מגביל באופן ניכר את הניידות של הנווד הדיגיטלי.
אני באופן אישי נאלצתי לוותר על כמה יעדים במהלך השהות שלי בדרום אמריקה כי האינטרנט לא היה ידידותי בעליל.

תחושה של בדידות ולבד

כנוודים דיגיטליים, אתם עלולים יום אחד לאבד את תחושת השייכות שלכם לכל חברה או מעגל של אנשים. זה יגרום לכם להרגיש בדידות ואף ריחוק.
זה קורה לעיתים רחוקות ואף חולף, אבל לא אומר שלא יקרה לכם כי זה קורה לכולם!

מתגעגע למשפחה והחברים?

יש היחלשות בתקשורת המשפחתית והחברית עקב היעדר מגע ישיר היוצר נתק.
זה גורם לגעגוע והמון שאלות האם בכלל שווה להיות נווד דיגיטלי.
אותו דבר לגבי מערכות יחסים רומנטיות.
תנועה מתמדת ממקום למקום מגבילה נוודים דיגיטליים במציאת בני זוג.
אבל גם יכול להיות שתמצאו את האחד או האחת בדרך מי יודע….

נווד דיגיטלי vs עבודה במשרד
אי אפשר לעבוד בים מניסיון

עד כמה נוודים דיגיטליים מועילים בהשוואה לעובדים משרדיים?

בעוד שלרוב העובדים יש משרד, אבטחה של חוזה עבודה מתמשך, ובעיקר שעות עבודה “רגילות”, לנוודים דיגיטליים יש מערך משלהם: הם עובדים בכל זמן ובכל מקום בעולם. המאפיין העיקרי שלהם הוא, למעשה, אורח החיים הנוודי שלהם, מה שבדרך כלל אומר שהם משנים את המקום ממנו הם עובדים כל שבועיים או חודשים.

אך למרות כל זה, לכוח עבודה של נוודים דיגיטליים יש יתרונות רבים הן למעסיקים והן לעובדיהם. נראה כי זהו מצב של win-win הן לאנשי עסקים והן לעובדים. בואו נדון כיצד נוודים דיגיטליים מתפקדים טוב יותר מעובדים רגילים:

מפחית עלויות – רוב החברות שהטמיעו מדיניות על הנוודים הדיגיטליים שלהן נהנות מעלויות נמוכות יותר עבור תחזוקת העסק. מעסיקים אינם צריכים לתחזק משרדים, לשלם שכירות, הם יכולים לחסוך בחשבונות חשמל, ארוחת צהריים, ורכב מהעבודה. עובדים ומעסיקים של נוודים דיגיטליים אינם צריכים להיות מבוססי מיקום, וכל אחד עובד לפי שעות העבודה שלו.

מגדיל את הפרודוקטיביות – זוהי תפיסה שגויה שרק עובדים במשרה מלאה יכולים להגדיל את הפרודוקטיביות של העסק. עובדים מרוחקים הם פרודוקטיביים יותר ועומדים בלוחות זמנים יותר מאשר עובדי משרד. כמעט שני שליש מהמעסיקים הגדילו את הפריון בעבודה מהבית.

זמן נוסף לעבודה – נוודים דיגיטליים בדרך כלל מבלים יותר זמן בעבודה מאשר עובדים אחרים. הם לוקחים פחות הפסקות, לרוב מעדיפים לעבוד גם כשהם חולים, ויש להם תחלופת עובדים נמוכה יותר.

תקשורת מיידית – עובדים רגילים צריכים לחכות להוראות הבוס שלהם במשרדים, אבל נוודים דיגיטליים אינם צריכים לעשות זאת. הם משתמשים בערוצי תקשורת מיידיים כמו Zoom, Google Meeting, Skype, WhatsApp ואימייל. הם משתמשים בשיחות ועידה בווידאו כדי ליצור אינטראקציה עם מעסיקים או כוח עבודה וחברי צוות.

האם עובדי משרד או עובדים מרחוק יכולים להפוך לנווד דיגיטלי?

מה ההבדל בין נוודים דיגיטליים לעומת עובדים מרוחקים?

בעידן העבודה מהבית או היכן שתבחרו, קיים בלבול מסוים בין נוודים דיגיטליים לעובדים מרוחקים.
נוודים דיגיטליים הם עובדים מרוחקים, אבל עובדים מרוחקים אינם נוודים דיגיטליים.

ההבדל הברור בין נוודים דיגיטליים לעובדים מרוחקים הוא שנוודים דיגיטליים נוסעים תוך כדי עבודה. אין להם מגורים קבועים. הם לא קשורים למקום אחד. לעובדים מרוחקים יש את האפשרות לעבוד מכל מקום, אבל הם בוחרים או מחויבים למגורים קבועים. זה יכול להיות בגלל השעות שהם צריכים לעבוד או שיש להם משפחה לטפל בה.

אבל האם עובדי משרד או עובדים מרחוק יכולים להפוך לנווד דיגיטלי?
בהחלט! בהתאם לסוג העבודה, עובדים מרוחקים יכולים בהחלט להפוך לנוודים דיגיטליים. הם רק צריכים לזרוק את חפציהם למזוודה, לנשק את יקיריהם לשלום ולצאת לדרך.  הדברים היחידים שעשויים למנוע מעובדים מרוחקים להפוך לנוודים דיגיטליים הם חוסר הרצון שלהם לנסוע, הצורך להיות קשורים לביתם או חוסר גמישות מסוימת בעבודה המרוחקת שלהם.

בסופו של דבר, היכולת לבחור היכן אתם גרים ועובדים הוא חלום מרגש וכמעט לא ייאמן עבור חלקכם. אבל האפשרות של להיות נווד דיגיטלי, לעבוד מרחוק או להיות יזם עצמאי בהחלט יכולה להגשים לכם את החלום הזה.

יוסף טיראן

יוסף טיראן

היי שמי יוסף טיראן, בן 27 ובעל עסק לשיווק דיגיטלי ובניית אתרים לעסקים עם מעל 3 שנות ניסיון בתחום. אני נווד דיגיטלי, עובד מטייל בעולם במטרה להגשים את החלומות שלי לפני שאני מזדקן. האגדה מספרת שכל לקוח תופס אותי במדינה אחרת! התחלתי לכתוב מאמרים בנושאים שונים שאני אוהב בכדי לתת מידע והשראה לאנשים שמתעניינים בתחומי עניין שאני יוצר בתוך האתר שלי. אם יש לכם שאלות בכל אחד מן הנושאים שאני כותב כאן, תרגישו חופשי ליצור איתי קשר ואשמח לעזור בכל נושא!

שתפו:

שאלות ותשובות

נווד הוא אדם שנע ממקום למקום, ולא אוהב להיות במקום אחד ותמיד יהיה בתנועה.
על המונח הזה נוסיף לפטופ או עבודה מרחוק והנה לכם נווד דיגיטלי.
נווד דיגיטלי לא תלוי בזמן ולא במקום גיאוגרפי.

כל עוד עבודתו תתבצע עם מקום נגיש לאינטרנט חזק שיאפשר לו לקיים את עבודתו כשורה,
זה יכול להיות מבית קפה מקומי, מהבית, או אפילו מחוף הים או על צוק עם קליטה.

  1. תוכלו לעבוד מכל מקום המספק WIFI או קליטה
  2. בחירת מקום בעל איכות ויוקר מחייה
  3. להפוך לחלק מעולם הנוודים הדיגיטלים
  4. משמעת עצמית גבוהה
  5. חופשיות
  6. צבירת חוויות
  1. בירוקרטיה בכניסה ויציאה ממדינות זרות
  2. תלות בטכנולוגיה ואינטרנט
  3. תחשות בדידות
  4. געגוע למשפחה וחברים

בהחלט! בהתאם לסוג העבודה, עובדים מרוחקים יכולים בהחלט להפוך לנוודים דיגיטליים. הם רק צריכים לזרוק את חפציהם למזוודה, לנשק את יקיריהם לשלום ולצאת לדרך.  הדברים היחידים שעשויים למנוע מעובדים מרוחקים להפוך לנוודים דיגיטליים הם חוסר הרצון שלהם לנסוע, הצורך להיות קשורים לביתם או חוסר גמישות מסוימת בעבודה המרוחקת שלהם.

שווה לעקוב!

האם אהבתם את התוכן שאני משתף?
הרשמו עכשיו לניוזלטר שלי ותהנו מעדכונים שוטפים בדוא״ל שלכם.